۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۹۵۵۹۶
آیت الله سعیدی:

بسیجیان نیروهای قرآنی تلاش‌گر در مسیر اهداف انقلاب هستند

بسیجیان نیروهای قرآنی تلاش‌گر در مسیر اهداف انقلاب هستند
امام جمعه قم گفت: بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب تلاش می‌کنند و داشتن این نیروها از توفیقاتی است که به نظام اسلامی داده شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به ایام معصومیه اظهار کرد: حضرت معصومه(س) به قصد زیارت امام رضاعلیه السلام به ایران آمدند و این نشان دهنده اهمیت زیارت در فرهنگ شیعه است که حتی با وجود سختی‌ها و موانع نباید از آن غفلت شود حتی اگر به مقصد نرسیم.

وی با اشاره به مقام علمی بانوی کرامت گفت: ایشان مهاجر الی الله و مجاهد فی سبیل الله بودند، امام صادق(ع) قبل از ولادت موسی بن جعفر(ع)م خبر از ولادت حضرت معصومه(س) و ورود و دفنشان در قم دادند، بنابراین نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان نزد اهل بیت علیهم السلام است و امام رضا علیه السلام برای ایشان زیارتنامه انشاء کردند و در این زیارتنامه از مقام شفاعت ایشان در بهشت یاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر آیه ۶۲ سوره مبارکه انفال بر نصرت خداوند به پیامبر(ص) به وسیله مؤمنین اشاره کرد و گفت: حضرت نوح علیه السلام با وجود اینکه ۹۵۰ سال به تبلیغ دین پرداختند اما عده کمی ایمان آوردند بنابراین اگر کمک و همراهی مؤمنین نبود پیامبر(ص) هم در رسالتشان توفیق پیدا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه انبیا همیشه در کنار خود افرادی را داشتند که کمکشان می کردند، افزود: افرادی که قرآن از آنان تعبیر به مؤمنین کرده است همین بسیجیان امروزی هستند که با ایمان و اخلاص به یاری دین خدا و ولی خدا می شتابند واز طرف دیگر ستمگران هم همواره افرادی را داشتند که قران از آن ها تعبیر به «ملأ» کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمنان همیشه از حضور مؤمنین جان‌ بر کف در اطراف انبیا ایراد می‌ گرفتند، گفت: این در حالی است که پیامبر(ص) همیشه از این افراد حمایت می‌کردند و این نیروهای مؤمن، مردمی و پای کار همیشه به دنبال رفع مشکلات پیامبر(ص) و دین خدا بوده‌اند.

وی با اشاره به نیرو، عزت و توان بسیجیان، خاطرنشان کرد: اگر افرادی با این ویژگی‌ها به دور هر کسی جمع شوند او را موفق می کنند و بدون این کمک ها و نیروهای مردمی اگر رهبر امیرالمؤمنین(ع) هم باشند تبلیغشان اثر کمتری دارد.

امام جمعه قم حفظ، آموزش، تربیت و تقویت نیروهای بسیج را رسالتی مهم دانست و گفت: بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و داشتن این نیروها از توفیقاتی است که به نظام اسلامی داده شده است.

ارسال نظرات