۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۵۶۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دولت سیزدهم، دولت در میدان است

دولت سیزدهم، دولت در میدان است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: دولت سیزدهم درمدت کوتاه سه ماهه عمر خود ثابت کرد دولت در میدان است و از روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: اگر تفکر بسیجی بر کشور حاکم نبود به موفقیت و پیروزی نمی‌رسیدیم.

وی از تفکر بسیجی به به عنوان تفکر جهادی نام برد و افزود: امروز نیز اگر تفکربسیجی بر کشورحاکم نبود شاهد این همه موفقیت و پیروزی و اقتدار نبودیم.

برجام ۸ سال کشور به گروگان گرفت
 
آیت الله سلیمانی در ادامه به مقایسه سیاست‌های دولت روحانی و سیاست دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه سیاست دولت روحانی تعامل افراطی باغرب به ویژه با آمریکا بود، گفت: نگاه افراطی به غرب به ویژه به آمریکا عملکرد دولت روحانی را تحت الشعاع قرارداد به طوریکه برجام ۸ سال کشور به گروگان گرفته بود.

وی سیاست دولت سیزدهم را انقلابی وموفق درعرصه سیاست خارجی دانست و ادامه داد: دولت سیزدهم درمدت کوتاه سه ماهه عمر خود ثابت کرد دولت در میدان است و از روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه، آیت الله رئیسی و وزرای کابینه دولت سیزدهم در بین مردم و درصحنه خدمت به مردم و دولت در میدان است، گفت: دیدار‌های صمیمی با مردم تا سفر‌های استانی، حضور فوری در حوادث ازجمله زمین لرزه در خوزستان و هرمزگان بیانگر روحیه انگیزشی دولت سیزدهم است.

به گفته وی ساده زیستی، روحیه همگرایی و ایجاد وحدت بین قوای سه گانه و دستگاه‌های حکومتی در دولت سیزدهم حائز اهمیت است.

دولت سیزدهم دربرخی حوزه‌ها از جمله کاهش سه محصول لبنی موفق نبوده است

نماینده ولی فقیه در کاشان به عملکرد دولت سیزدهم طی سه ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: دولت طی سه ماه گذشته دربخش‌های واکسیناسیون همگانی، پرداخت حقوق ماهیانه بدون تولید پول و بدون استقراض، رویکرد به سفر‌های استانی، تامین کالا‌های راهبردی، کاهش نرح رشد سیمان، خروج مسکن از رکود با طرح ساخت ۷۰۰ هزار مسکن، تعامل فعال وزارت امورخارجه با کشور‌های همسایه و کشور‌های چین و روسیه و اروپای دوم که منجر به آزاد سازی ۴ میلیارد دلار دارایی‌های ایران اسلامی شد و همچنین عضویت ایران در سازمان شانگ‌های موفق بوده است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم دربرخی حوزه‌ها هنوز موفق نبوده است، گفت: دولت برای رفع گرانی‌های بی رویه و بی منطق موفق نبوده و درکاهش قیمت‌ها از جمله کاهش سه محصول لبنی اقدامات سنجیده و عاقلانه نداشته و نیاز به تجدید نظر دارد.

دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد مواضع محکمی نداشته است

وی ادامه داد: متأسفانه دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی مواضع هماهنگ و محکمی نداشته و گاهی با مصاحبه‌های مکرر و متناقض از سوی افراد متعدد درموضوعات اقتصادی سبب تعحب جامعه وریشخند متخصصان شده است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه وعده‌های داده شده در نقشه راه دولت براساس جدول زمانی اعلام شده محقق نشده است، یادآور شد: قرار بود سالانه یک میلیون مسکن آماده و تحویل شود و این د رحالی است که هنوزتکلیف تحویل زمان ۷۰۰ هزارمسکن مشخص نیست و دولت نسبت به برنامه اعلام شده عقب تراست.

نماینده ولی فقیه در کاشان دولت را درحذف بروکراسی اداری و پیچ و خم‌های غیر منطقی اداری تا طی سه ماه گذشته موفق ندانست و ابراز داشت: متاسفانه هنوزموانع مشکلات موجود مردم پا برجا است و پیچ و خم کمر شکن اداری و بروکراسی اداری مردم را خسته و انگیزه را از مردم می‌گیرد.

سفر‌های استانی تا کنون خروجی مطلوب نداشته است

به گفته وی سفر‌های استانی در همه سطوح بسیارزیبا و درخور تحسین است، اما تا کنون خروجی مطلوب نداشته است.

آیت الله سلمانی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم درمذاکرات برجام برای رفع فوری تحریم‌ها که نیازمند تداوم اتخاذ مواضع هوشمندانه است موفق نبوده است، گفت: در بازار بورس که سرنوشت بیش از ۴۰ میلیون جمعیت ایران به آن گره خورده متاسفانه ثبات و آرامش به وجود نیامده و تا تدابیری اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و بسیجی هنوزپاسخ روشنی به انتظارات مردمی ازعملکرد خود نداده است، ابرازامیدواری کرد دولت سیزدهم درادامه به گونه‌ای فعالیت داشته باشد که امیدآفرینی به دست آمده در جامعه تبدیل به ناامیدی نشود./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات