۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۹۵۷۶۶
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان مطرح کرد؛

اجرای برنامه شنبه های کتاب در ستاد «فهما»

اجرای برنامه شنبه های کتاب در ستاد «فهما»
خوزستان_ حجت الاسلام همت پور گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد فهما شنبه‌های کتاب و معرفی کتاب‌هایی است که بر غنای دینی و فرهنگ بچه‌های مسجد بیش از پیش می‌افزاید.
حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به آیه شریفه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» بیان داشت: کتاب از دیرباز حافظ و احیاگر تفکر، اندیشه‌های والا و منبع دریافت و جستجوی حقیقت بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان قرآن کریم را کتاب هدایت رشد و نجات انسان دانست و عنوان داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی به قدری است که قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت رشد و نجات محسوب می‌شود و خداوند در آن به قلم قسم یاد می‌کند.

حجت الاسلام همت پور کتابخوانی را یکی از ستون‌های فرهنگی جوامع بشری دانست و تصریح کرد: با توجه به روی آوردن جوانان و نوجوانان به سمت و سوی فضای مجازی و تلفن‌های همراه، آمار مطالعه در کشور کاهش یافت.

وی افزود: باید چاره‌ای اندیشید تا نسل‌های امروز و آینده مطالعات خود در فضای مجازی و علاقه به مطالعه کتاب را در فضای حقیقی افزایش دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به رهنمود‌های بزرگان دینی در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی گفت:یکی از ماموریت‌های راهبردی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ترویج فرهنگ و کتاخوانی است؛ از این رو در میان ۱۰۵۰ کانون مساجد خوزستان ۴۵۴ کتابخانه باز و مخزن دار وجود دارد.

حجت الاسلام در پایان صحبت‌های خود ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد فهما شنبه‌های کتاب و معرفی کتاب‌هایی است که بر غنای دینی و فرهنگ بچه‌های مسجد بیش از پیش می‌افزاید. /۹۴۵۴۱/ت310/

ارسال نظرات