۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۹۵۸۲۳

رژیم صهیونیستی ۷۷ کودک فلسطینی را در سال ۲۰۲۱ به شهادت رسانده است

رژیم صهیونیستی ۷۷ کودک فلسطینی را در سال ۲۰۲۱ به شهادت رسانده است
گروه حقوق بشر بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک را به صورت نظامی محاکمه می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، گروه حقوق بشر بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۷۷کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۱ به شهادت رساند و سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک را هم به صورت نظامی محاکمه می‌کند.

این گروه حقوق بشری در بیانیه ای اعلام کرد «شهادت ۷۷ کودک فلسطینی بر اثر تیراندازی نیرو‌های اشغالگر از ابتدای سال جاری تا امروز را مستند کرده است که ۶۱ نفر از آن‌ها در نوار غزه و ۱۶ کودک در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی هستند».

در این بیانیه آمده است «از سال ۲۰۰۰ تا به امروز، نیرو‌های نظامی اسرائیل حدود ۲۲۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رساندند. کودک فلسطینی علیرغم اینکه در زمره مقوله‌هایی از سوی قوانین و هنجار‌های بین‌المللی حمایت می‌شود، از طریق کشتار، دستگیری، شکنجه و یورش به خانه‌ها و مراکز آموزشی، هدف اصلی فعالیت‌های روزمره اشغالگری هستند.»

این جنبش در بیانیه خود نوشت از اکتبر ۲۰۱۵ تا اکتبر سال ۲۰۲۱، ۴۱ کودک فلسطینی در زندان‌های این رژیم تحت بازداشت اداری بودند که چهار نفر از آن‌ها هنوز در بازداشت هستند. بازداشت اداری، تصمیم به حبس با دستور نظامی رژیم صهیونیستی با ادعای تهدید امنیتی، بدون ارائه کیفرخواست و گاه به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود.

بر اساس داده‌های کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در جریان تجاوزات اسرائیل به نوار غزه در فاصله ۱۰ تا ۲۱ مه ۲۶۱ فلسطینی از جمله ده‌ها کودک کشته و ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند. اسرائیل از سال ۲۰۰۰ حداقل ۱۹۰۰۰ نوجوان فلسطینی بین ۱۰ تا ۱۸ سال را دستگیر کرده است./۹۸۸/

منبع:آناتولی

ارسال نظرات