۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۹۵۸۵۶
آیت الله صدیقی:

شهید سلیمانی جریان خدمت بدون منت بود

شهید سلیمانی جریان خدمت بدون منت بود
تهران ـ آیت الله صدیقی با تمجید از شهدا به جایگاه آنان اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی خود جریان خدمت بدون منت بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، آیت الله صدیقی امروز در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در تهران شهید حججی و شهید سلیمانی را حجت های زمان ما دانست و گفت: شهید سلیمانی خود یک جریان هدایت، بندگی، معرفت، ولایت مداری، بی تعلقی، کار بدون ادعا و خدمت بدون طلب بود.

وی گفت: خداوند ما را در عصری به این دنیا آورده است که یک انسان خداباور، عارف، حکیم، مجتهد در عرصه های مختلف کلامی، عرفانی، اخلاقی و شرعی، رهبری را برعهده دارند و خداوند در چنین فضایی حجت را بر ما تمام کرد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه تنها یک امر سیاسی نیست، افزود: ولایت فقیه یک نوع شایسته سالاری و اعتقاد بر حاکمیت علم، تقوی و کارآمدی است.

وی با ذکر نکاتی اخلاقی از آیت الله بهجت و برخی دیگر از بزرگان اخلاقی و عرفانی خاطرنشان کرد: قرائت مداوم مسبحات خمس (سوره هایی که با «سبح» و «یسبح» شروع می شود، از جمله این توصیه ها است.

وی با اشاره به اینکه برخی از علما در سالیانی طولانی هیچ درخواستی از دیگران مطرح نمی کردند، ادامه داد: این یکی از نکات مهم اخلاقی است که خصوصا طلاب به آن باور داشته باشند و دست به سوی کسی دراز نکنند./د101/

ارسال نظرات