۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۹۵۸۹۴
حجت الاسلام فاضلی:

افزایش کیفی و کمی مساجد نقش مهمی در افزایش وحدت در بین مسلمانان دارد

افزایش کیفی و کمی مساجد نقش مهمی در افزایش وحدت در بین مسلمانان دارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: هرچه تعداد مساجد از نظر کمی و کیفی رشد داشته باشند به همان اندازه شاهد وحدت و محبت بیشتر بین برادران دینی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم کلنگ زنی مسجد اهل سنت شهرک فرهنگیان شهر روانسر شامگاه یکشنبه با حضور حجت الاسلام حجت الله فاضلی؛ مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، ماموستا سیداحمد فخری؛ امام جمعه و فرماندار شهرستان روانسر و... برگزار گردید.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخت مساجد در مناطق اهل سنت کشور سرعت بسیار خوبی داشته است.

حجت الاسلام فاضلی عنوان داشت: طبق آخرین آمار 1250 مسجد اهل سنت در کشور وجود دارد که 515 باب از این مساجد در استان کرمانشاه قرار دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: تعداد بالای مساجد اهل سنت در اقصی نقاط ایران نشان دهنده توجه این انقلاب به آیین و مذاهب اسلامی در سطح کشور است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هرچه تعداد مساجد از نظر کمی و کیفی رشد داشته باشند به همان اندازه شاهد وحدت و محبت بیشتر بین برادران دینی خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، ماموستا سیداحمد فخری، امام جمعه شهرستان روانسر نیز در سخنانی اظهار داشت: مساجد را می توان از ارکان اصلی وحدت در جهان اسلام دانست و خوشبختانه در جمهوری اسلامی شاهد این نگاه تقریبی به مذاهب هستیم.

ماموستا فخری ادامه داد: همه کسانی که توانایی دارند می توانند در امر خداپسندانه و وحدت محور ساخت مساجد حضوری کوشا داشته باشند.

در ادامه سعدی مصطفی زاده، فرماندار شهرستان روانسر نیز با اشاره به وحدت مثال زدنی در منطقه اورامانات گفت: روحانیون اهل سنت در منطقه اورامانات استان کرمانشاه همیشه در بحث وحدت و انسجام برادران دینی طلایه دار بوده اند و امروز نتیجه این نوع نگاه تقریبی را در این منطقه به عینه می بینیم.

فرماندار شهرستان روانسر تاکید کرد: زیرساخت های لازم برای توسعه فرهنگی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه کاملا مهیا است و در این میان می توان از پتانسیل مساجد که پیشانی توسعه فرهنگی هستند بهترین استفاده را کرد.

در ادامه احمد محمدی؛ جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: مساجد می توانند در تحقق هرچه بیشتر وحدت در بین برادران دینی نقش کارآمدی داشته باشند منوط به اینکه در این مکان ها از افراط و تفریط به شدت پرهیز شود زیرا تندروی و بالعکس آن یکی از آفت های جوامع اسلامی در قرن حاضر است.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به برگزاری 250 نماز جمعه در مناطق سنی نشین این استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 مدرسه علوم دینی ویژه طلاب اهل سنت در منطقه اورامانات به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت دارند.

محمدی افزود: با افتتاح امروز، تعداد مساجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه از 515 باب به 516 مورد رسیده است.

براساس این گزارش، زمین و هزینه های احداث مسجد شهرک فرهنگیان شهر روانسر را خانواده مرحوم دکتر حمید مظفری از پزشکان مطرح این شهرستان تقبل کرده اند./1400/پ210/

ارسال نظرات