۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۹۵۹۳۰
رییس همایش بین المللی حضرت حمزه عنوان کرد؛

حضرت حمزه؛ پشتوانه مهم اسلام

حضرت حمزه؛ پشتوانه مهم اسلام
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: از تمام پتانسیل های داخلی استفاده کردیم تا بتوانیم همایش عظیم تاریخی کم هزینه ای را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی رییس همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) صبح امروز در کنفرانس خبری این همایش که در مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی برگزار شد، گفت: حضرت حمزه(ع) همواره مورد مباهات بوده و وقتی امام سجاد(ع) در یک مجلسی شخصیت های بنی هاشم و اسلام معرفی می کردند بلافاصله پس از نام پیامبر(ص)، حمزه سیدالشهدا(ع) را نام بردند. حمزه شخصیتی است که امیرالمومنین(ع) پس از ماجرای سقیفه، واحمزتا سردادند و از این جمله معلوم می شود، حمزه پشتوانه مهمی برای اسلام بودند.

رییس همایش بین المللی حضرت حمزه با بیان اینکه 27 آیه مستقیم و غیر مستقیم مربوط به حضرت حمزه است، ابراز کرد: سه شخصیت حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت ابوطالب(ع) و حضرت حمزه(ع) در جهان اسلام مظلوم واقع شده اند؛ چند مسجد و هیئت به نام این سه بزرگوار وجود دارد و جالب اینجاست که تاریخ وفات هر سه بزرگوار دقیقاً در تاریخ ثبت شده اما با این وجود مظلوم واقع شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه این ایده را زمانی محضر رهبر معظم بیان کردم و ایشان نیز افرادی نظیر ام سلمه و مادران شهدا را به این جریان افزودند، اظهار کرد: همایش حضرت خدیجه(س) به انحو احسن برگزار و 8 جلد کتاب خروجی آن همایش بود؛ همایشی که دو مرجع تقلید سخنران آن بوده و باشکوه تمام برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برکات همایش حضرت خدیجه(س) اذعان کرد: صدا و سیما مستندی در این رابطه ساخته و این نوید را به مخاطبان داده که سریال حضرت خدیجه(س) نیز ساخته خواهد شد و این از برکات آن همایش است.

وی ادامه داد: همایش حضرت ابوطالب(ع) را مجموعه دیگری به عهده گرفت و مجدد همایش حضرت حمزه(ع) را خودمان برگزار می کنیم، البته برنامه ریزی های آن قبل از کرونا انجام شده بود ولی به دلیل این بیماری اجرا آن محقق نشد. فرق همایش حضرت خدیجه(س) و حضرت حمزه(ع) در بین المللی بودن این همایش است.

رییس همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) با تاکید بر اینکه برخلاف سایر همایش ها ما به دنبال کثرت مقالات نیستیم، خاطرنشان کرد: از حضرت حمزه مطالب فراوانی در تاریخ نیست چرا که تنها تا زمان جنگ احد زنده بودند، بنابراین چون امکان داشت مقالات زیادی هم پوشانی کند به سمت مقالات سفارشی و چاپ دو کتاب رفتیم و به هیچ وجه به دنبال آمار بالا نبوده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برداشتمان این است که 4 جلد کتاب در رابطه با حضرت حمزه تهیه کنیم، تصریح کرد: از تمام پتانسیل های داخلی استفاده کرده ایم تا بتوانیم همایش عظیم تاریخی کم هزینه ای را فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در پایان با بیان اینکه حضرت آیت الله نوری همدانی آمادگی دارند در رابطه با حضرت حمزه(ع) در این همایش سخنرانی کنند، عنوان کرد: قبل از همایش با رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نیز دیدارهایی خواهیم داشت./پ202/

ارسال نظرات