۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۹۴۵۹۰
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی مطرح کرد:

اهتمام بیشتر اساتید نسبت به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

اهتمام بیشتر اساتید نسبت به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی
استاد حوزه و دانشگاه گفت: براساس طرح تحول مجتمع آموزش عالی تاریخ، در کنار پذیرش طلاب غیرایرانی، فضلای ایرانی نیز پذیرفته خواهند شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی،‌ در اجلاسیه سالانه اساتید مجتمع آموزش‌عالی تاریخ، سیره و تمدن‌اسلامی با اشاره به خطبه ۱۵۷ نهج البلاغه، اظهارکرد: حضرت علی(ع) در فرازی از این خطبه می فرمایند؛ «آنچه رفت (زندگانی گذشته)، بازنمی‌گردد و آنچه هست، همیشه پایدار نیست؛ رفتار آخر آن مانند اول آن است؛ کارها از هم پیشی گرفته است و نشانه‌هایش همراه هم هستند.» این موضوع نشان دهنده اهمیت تاریخ است که آنچه در گذشته اتفاق افتاده، برای آیندگان هم اتفاق خواهد افتاد و تاریخ بارها و بارها ثابت کرده که خیلی از تشابهات در طول دوران واعصار رخ داده است.

عضو هئیت‌علمی جامعةالمصطفی العالمیه ضمن بیان فرازهای دیگری ازخطبه امیرالمؤمنین(ع)، بیان کرد: نقش شناخت حوادث و وقایع تاریخی، در ارائه تحلیل ها و موضع‌گیری‌های فردی، اجتماعی و سیاسی بسیار مهم است.

رئیس مجتمع آموزش‌عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی بر اهمیت هم‌اندیشی میان علمای دین و برگزاری جلسات تخصصی را به منظور پیشبرد رسالت‌ها و برنامه‌ها مهم ارزیابی کرد و افزود: براساس طرح تحول مجتمع آموزش‌عالی تاریخ، سیره و تمدن‌اسلامی، ده‌ها رشته جدید به رشته‌های مجتمع افزوده خواهد شد و در کنار پذیرش طلاب غیرایرانی، فضلای ایرانی نیز پذیرفته می‌شوند.

وی، با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی از حضور استعدادهای برتر حوزه برای تحصیل در حوزه‌های تخصصی تاریخ استقبال می کند، اظهارکرد: توجه به ایجاد جاذبه در بیان محتواهای درس تاریخ بسیار مهم است؛ ارائه تحلیل‌ درباره وقایع تاریخی، یکی از مؤلفه‌های انگیزه‌ بخش خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با تأکید بر ایجاد ارتباط عاطفی با طلاب و دانش پژوهان، خاطرنشان کرد: برخوردهای عاطفی و حضور استادان در خوابگاه‌ها، منازل و کنار طلاب، از الزامات استادان مباحث دینی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تقویت بنیه‌های پژوهشی طلاب و استادان، به برگزاری همایش بین المللی «حضرت حمزه(ع) » اشاره کرد و گفت: مجلات علمی و پژوهشی المصطفی، سایت سخن تاریخ و همایش‌های تخصصی مانند همایش «حضرت حمزه(ع)»، بستری ارزشمند برای انعکاس تحقیقات پژوهشی و مقالات طلاب، فضلا واساتید معظم است.

وی، با اشاره به اینکه نیاز است استادان به برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی، برگزاری کرسی‌های ترویجی و نشست های علمی اهتمام بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: یکی از رویه‌های فرهنگی که می‌توان دنبال کرد، برگزاری اردوهایی با صبغه تاریخی است؛ با توجه به ظرفیت غنی و ارزشمندی که ایران اسلامی دارد نیاز است ظرفیت‌های تاریخی کشور برای اردوهای طلبگی به منظور ارائه تاریخچه و تحلیل تاریخی شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی  تأکید کرد: همواره از دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای استادان برای ارتقای سطوح مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی استقبال می کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
طیب الله
0
0