۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۹۵۹۳۲
وزیر اطلاع رسانی یمن:

هشدار مقام یمنی نسبت به انجام عملیات دردناک‌تر علیه ائتلاف سعودی

هشدار مقام یمنی نسبت به انجام عملیات دردناک‌تر علیه ائتلاف سعودی
ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی یمن گفت که اگر تجاوز به یمن و محاصره آن متوقف نشود، عملیات بسیار شدید و دردناک‌تری علیه متجاوزان انجام خواهیم داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: مردم یمن در برابر جنایات ائتلاف سعودی و محاصره ناعادلانه‌ای که هفت سال است که تحمیل شده، دست بسته نخواهند بود.

وزیر اطلاع رسانی یمن با اشاره به عملیات پهپادی و موشکی اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک عربستان سعودی اظهار داشت: عملیات توازن بازدارندگی خسارت‌های سنگینی به عربستان وارد کرده است.

وی ادامه داد: عملیات توازن بازدارندگی پیامی به کشورهای متجاوز و در راس آن آمریکاست مبنی بر اینکه یمن سلاح‌های راهبردی بازدارنده در اختیار دارد.

شامی اضافه کرد: این عملیات در چارچوب حق پاسخ مشروع که در قوانین ملی و میثاق‌های بین المللی آمده در برابر تداوم تجاوزات آمریکا و عربستان سعودی و محاصره یمن انجام شد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر شنبه گذشته در کنفرانس خبری گفت که این نیروها در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف، در هشتمین عملیات «موازنه بازدارندگی» با استفاده از پهپاد از نوع «صماد ۳» و «قاصف ۲ K» مراکز و پایگاه‌های حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات