۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۹۵۹۷۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

طرح ها و ایده های علمی نخبگان نباید مورد بی مهری قرار گیرد

طرح ها و ایده های علمی نخبگان نباید مورد بی مهری قرار گیرد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در حوزه فرهنگ نباید تنها به درد و دل اکتفا شود، گفت: فعالیت های علمی و فرهنگی باید پیوست اجرایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش نخبگان بسیج اقشار استان در ساری با اشاره به دیدار اخیر نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: باید رهنمودهای مقام معظم رهبری در این دیدار مهم مورد توجه جدی همه مسؤولان کشور قرار گیرد.

وی با بیان این که امروز در کشورمان از لحاظ ایده و نظریه پردازی هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد، افزود: متأسفانه از این ایده ها و طرح های ارزشمند نخبگان به خوبی استفاده نمی شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ضرر علمی که از آن استفاده نشود از علم نامطلوب نیز بیشتر است، ادامه داد: متأسفانه امروز ما مبتلا به علمی هستیم که از آن استفاده مناسب نمی شود و دستگاه های اجرایی ما راه خودشان را می روند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نویسندگان علمی، نخبگان بسیجی و بسیاری از مراکز علمی و ایده پرداز ما ایده ها و طرح های ارزشمندی را ارائه می دهند که متأسفانه مورد بهره برداری مناسب قرار نمی گیرد، افزود: امروز در حالی ایران اسلامی بالاترین رشد تولید مقالات علمی را در دنیا به خود اختصاص داده که کشورمان با مشکلات بسیاری مواجه است و دلیل آن عدم بهره گیری صحیح از این طرح ها و ایده ها است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که متأسفانه صنایع چوپ و کاغذ مازندران پنج سال است زمین خورده و بیش از 420 هزار تن نهاده های دامی بیش از دو سال است که در بندر امیر آباد مانده و دیگر دانشگاه علوم پزشکی اجازه مصرف آن را نمی دهد و باید امحاء شود، ادامه داد: بسیاری از مقالات علمی ما در سطح مراکز دانشگاهی برای ارتقاء رتبه علمی است ومشکلات در کشور همچنان بر زمین مانده و حل نشده مابقی مانده است.

وی با تأکید براین که باید تلاش کنیم تا علم نخبگان به درد جامعه بخورد و موجب هجرت آنها به کشورهای دیگر نشود، افزود: باید زمینه ای فراهم شود از طرح ها و ایده های مناسب نخبگان علمی در رفع مشکلات کشور استفاده شود.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز مراکز دانش بنیان فراوانی در کشور داریم که از دانش آنها استفاده می شود، گفت: نخبگان و بسیجیان نخبه ما طرح ها و ایده های خوبی دارند که می تواند بسیاری از معضلات محلی، شهری و استانی را رفع کند که به آنها توجه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه افزود: همان طور که تصمیمات و برنامه های مجریان باید پیوست فرهنگی، عدالت، رویکرد جوان گرایی و تقویت جریان انقلابی داشته باشد، فعالیت های علمی و فرهنگی نیز باید پیوست اجرایی داشته باشند.

وی با بیان این که امروز در کشورمان معضلات فرهنگی بسیاری داریم و در این خصوص تنها به درد و دل می پردازیم، خاطرنشان کرد: طرح های فرهنگی باید پیوست اجرایی داشته باشند و چون این طرح ها پیوست اجرایی ندارد همه چیز در حد طرح باقی می ماند./950/پ210/

ارسال نظرات