۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۹۶۰۱۲
رییس اسبق بسیج طلاب کشور:

روحیه مذهبی، انقلابی گری و خدمت در بسیج جاری است

روحیه مذهبی، انقلابی گری و خدمت در بسیج جاری است
حجت الاسلام مدیح با بیان اینکه روحیه انقلابی گری و خدمت در بسیج جاری است گفت: امروز باید درهای بسیج به روی مردم گشوده شود.

حجت الاسلام محمدرضا مدیح رییس اسبق بسیج طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بسیج را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقدامات متعددی برای گسترش فرهنگ بسیجی و نهادینه کردن آن می توان انجام داد.

وی افزود: پایگاه و روحیه دینی و مذهبی که در بسیج قرار داشته و جاری است باید در بین مردم توسط خود بسیج منتشر شود به این صورت که مردم بسیج را یک نهاد مقدس بدانند و خانواده های مذهبی نیز به آن اعتماد کنند و فرزندان خود را به بسیج سوق دهند.

این روحانی بسیجی گفت: لازم است تفکر ولایی در بسیج ادامه داشته باشد و به هیچ عنوان نباید روحیه واقعی ولایی بسیج خدشه دار شود که اگر خدشه ای حاصل شود بسیج دچار مشکل خواهد شد، چراکه اصل تقدس دینی و انقلابی گری بسیار مهم هستند.

وی تأکید کرد: خدمتگزاری یک اصل در روحانیت و نهادها به خصوص بسیج است و اگر روحیه خدمت به ملت و اقشار مختلف در حوادث جاری شود به خودی خود بسیج در دل مردم جا می گیرد و وجود بسیج در قلب و دل مردم تعمیق و تداوم پیدا می کند؛ الحمدلله روحیه مذهبی، انقلابی گری و خدمت در بسیج جاری است.

امام جمعه سابق رودهن گفت: در چند سال گذشته بسیج با خدمت، خود را باز تعریف کرد و یک بار دیگر خود را برای مردم معرفی کرد؛ خدمت رسانی دوران کرونا و کمک های مؤمنان نشان از این امر دارد.

وی تأکید کرد: دست اندر کاران نباید دروازه های بسیج را تنگ کنند و بلکه درهای این نهضت را به روی مردم بگشایند و آموزه های دینی و خدمت رسانی که بسیج دارد را به گوش جوانان و مردم برسانند؛ باید از رسانه ها به خصوص فضای مجازی برای این امر استفاده کرد.

حجت الاسلام مدیح تأکید کرد: بسیجیان مشغول هستند اما به صورت نهادی خود بسیج هم می تواند وارد شود و جای پای خودش را باز کند؛ گشایش در دروازه ها و ورودی ها کم کردن سخت گیری ها به روی آوردن مردم کمک می کند.

وی تأکید کرد: رهبر انقلاب یک جا از بسیج به عنوان مزرعه بی حصار یاد کردند که این امر هشداری بود برای مسؤولان تا حصار و سیم خار دار برای ورود مردم نکشند تا مردم در آن جای بگیرند و حضور داشته باشند و بسیج این مزرعه ای با خیر و برکت باشد که همه مردم در آنجا جا بگیرند.

این روحانی بسیجی در پاسخ به چگونگی نهادینه شدن تفکر بسیج در میان روحانیون و حوزویان گفت: روحانیت تعهد به اسلام دارند و اکثر روحانیون نیز متعهد به انقلاب بوده و در خدمت امام و رهبری هستند.

وی اظهار داشت: اگر روحانیت بروز باشد و توطئه هایی که صورت گرفته را بداند و روزنه هایش را بشناسد و از طرفی بداند که بسیج در برابر توطئه های دشمن چگونه رفتار می کند قطعا در ورود به بسیج و روحیه بسیجی رفتارش را توسعه خواهد داد.

مسؤول اسبق بسیج طلاب و روحانیون گفت: روحانیت در بسیج ید طولایی دارد و پایگاه های بسیج طلاب فعال است اما مهم این است روحانیت را بروز نگاه داریم تا خود به خود با روحیه بسیجی برای اسلام کار کند./ت302/

ارسال نظرات