۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۵۲۳۴
حجت الاسلام گواهی در گفت‌وگو با رسا:

حدود ۱۰۰ هزار طلبه بسیجی در دوران کرونا به مردم خدمت رسانی کردند

حدود ۱۰۰ هزار طلبه بسیجی در دوران کرونا به مردم خدمت رسانی کردند
رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیجی ماندن مهم تر از بسیجی بودن است، گفت: حدود ۱۰۰ هزار طلبه بسیجی در دوران کرونا به مردم خدمت رسانی کردند.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمود بسیج شجره طیبه ای است که ریشه در زمین داشته و در آسمان مورد لطف خداوند بوده و برای نظام و انقلاب کارکرد های زیادی داشته است.

وی افزود: اقشار مختلف و فراوانی در قالب نیروهای های بسیجی در جنگ حضور داشتند و در میان این اقشار روحانیون و طلاب به خصوص علما مانند آیت الله نوری همدانی و تعداد زیادی از اساتید و مدرسین قم حضور داشتند که قریب 20 هزار رزمنده و 4500 شهید از میان طلاب و روحانیون شاهد هستیم و حق هم همین بود صاحب این انقلاب در حفظ آن نقش بزرگی داشته باشد.

رییس سابق بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: مرحله دیگری که به عنوان اوج کارکرد روحانیون بسیجی در دوران جمهوری اسلامی می توان نام برد «سازندگی» است و در مرحله دیگر کرونا نیز در کنار جنگ و سازندگی اوج حضور روحانیون بود؛ در دوران همه‌گیری کرونا که کشور رو به تعطیلی رفته بود و مردم در شرایط سختی زندگی می کردند بسیاری از طلاب و روحانیون در بیمارستان ها در کنار بیماران کرونایی حضور داشتند و این امر در ابتدای کرونا ایثاری بزرگ بود.

وی افزود: از ابتدای کرونا قریب 100 هزار طلبه بسیجی به کمک بیداردلان پرستار رفته و در مراکز درمانی حضور داشتند و همچنین به دیدار خانواده های داغدار شتافتند و عرض تسلیت داشتند؛ ابتدای کرونا وحشتی متفاوت حکم فرما بود به گونه ای که حتی خانواده فرد مبتلا به او نزدیک نمی شدند اما طلاب بسیجی در بیمارستان حضور داشتند.

حجت الاسلام گواهی اظهار داشت: بسیجی بودن یک ارزش است که در کلام امام و رهبری تشریح و تحسین شده است اما بسیجی ماندن و ارزش های بسیجی را حفظ کردن بسیار مهم است./ت302/

 

محمدحسین پیشاهنگ

ارسال نظرات