۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۵۶۲۹۸
حجت الاسلام گواهی:

خروجی حوزه باید طلبه اثرگذار باشد

خروجی حوزه باید طلبه اثرگذار باشد
تولیت مدرسه علمیه صالحیه با بیان اینکه خروجی حوزه باید طلبه اثرگذار باشد، گفت: طلبه باید اثرگذار باشد که بتواند شبهات را پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی تولیت مدرسه علمیه صالحیه تجریش، عصر امروز در مراسمی که به‌صورت مجازی و به مناسبت گرامیداشت سالروز امامزاده صالح(ع) برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: پنجم ذی‌قعده سالروز گرامیداشت امام‌زاده صالح است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) منشأ برکات و خیرات در کشور هستند، ابراز کرد: قم مرکز و خاستگاه عالمان دینی است، طبق صریح روایات؛ قم قطعه‌ای از بهشت است.

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند: خدا را حرمی و آن مکه است؛ پیامبر اکرم(ص) را حرمی و آن مدینه است، امیرمؤمنان علی(ع) را حرمی و آن کوفه است و برای ما اهل‌بیت(ع) حرمی و آن شهر مقدس قم است.

تولیت مدرسه علمیه صالحیه خودسازی و تهذیب نفس را یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب برشمرد و بیان داشت: دلیل رشد و تربیت علما در حوزه‌های علمیه قم و نجف تنها به خاطر علم‌آموزی آنان نبود بلکه آن بزرگان در کنار کسب علم از خودسازی و تهذیب نفس غفلت نکردند.

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید عملاً مراقبت از نفس داشته باشد، اظهار کرد: چنین طلبه‌ای می‌تواند به‌مراتب و مقامات بالای انسانی دست یابد. امیدوار هستیم خروجی حوزه علمیه صالحیه که در جوار امام‌زاده صالح(ع) قرار دارد طلاب صالحه و فاضله اثر گذار باشد.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه خروجی حوزه اثرگذار، طلبه اثرگذار است، گفت: طلبه در هر شرایطی باید اثرگذار و ریسک‌پذیر باشد؛ طلبه منفعل نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و با توطئه و شبهات دشمن مقابله کند. حضرت معصومه(س) با عملکرد خویش شبهات بنی العباس را پاسخ دادند و ایستادگی کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران انقلاب، خاطرنشان کرد: شهدای هفتم تیر با دسیسه منافقان به شهادت رسیدند و مظلومانه شهید شدند؛ امروز دستگاه قضا با تمام توان و اقتدار به مقابله با ویژه خواران و مفسدان اقتصادی بر خواسته و آیت‌الله رئیسی نشان داد که در اجرای عدالت و مبارزه با مفسدان مصمم است./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
است یا باشد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
این چه تیتری است
0
0