۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۰۴۰
برای سال تحصیلی آینده؛

مدرسه علمیه حضرت خدیجه در مقطع عمومی طلبه می پذیرد

مدرسه علمیه حضرت خدیجه در مقطع عمومی طلبه می پذیرد
مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) به‌عنوان مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه برای سال تحصیلی آینده در مقطع عمومی طلبه می پذیرد.

سرکار خانم فاضله، نیره فضائلی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاریخچه این مدرسه علمیه، گفت: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) باهدف ارتقای بینش دینی و توانمندسازی بانوان در جامعه توسط مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن هزاوه ای همدانی و مرحوم مهری برزگر ضابطیان سال 1357 تأسیس شد.

وی از آغاز پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار داشت: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در مقطع عمومی سطح دو برای سال تحصیلی آینده از میان متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی طلبه خواهر می‌پذیرد.

فضائلی در تبیین امتیازات ثبت‌نام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، ابراز کرد: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) به‌عنوان مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه  اهتمام جدی بر آموزش و یادگیری علوم دینی به‌صورت پژوهش محور دارد بر همین اساس هرساله شاهد دستاوردهای قابل‌توجهی در مباحث اعتقادی و شبهات دینی بوده که به کمک طلاب و محققین در این مرکز تهیه و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) وجود اساتید برجسته و ممتاز علمی را از دیگر امتیازات تحصیل در این مدرسه برشمرد و عنوان کرد: غالباً اساتید این مرکز از دانش‌آموختگان همین حوزه هستند؛ یکی از اهداف مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) پرورش بانوان طلبه با تخصص‌های متفاوت و به‌کارگیری آنان در همین مرکز است، در این راستا نیز توانسته‌ایم نیروهای پژوهشی و آموزشی توانمندی را تربیت و به سایر مدارس علمیه خواهران استان تهران اعزام کنیم.

وی افزود: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) از سال ۹۰ به‌صورت ویژه پژوهش‌های سالانه خود را با محوریت نهج‌البلاغه آغاز و تاکنون توانسته چهار همایش با موضوعات نهج‌البلاغه تحت عنوان میثاق علوی برگزار کند؛ تا به امروز مباحث مختلفی از نهج‌البلاغه مورد مطالعه و تحقیق قرارگرفته که این تحقیقات هم چنان ادامه دارد.

فضائلی در ادامه تأکید کرد: علاقه‌مندان به این نوع از تحقیقات می‌توانند با ثبت‌نام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) علاوه بر بهره‌مندی از مباحث آموزشی در فعالیت‌های علمی_پژوهشی نیز مشارکت داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با اشاره به دیگر مزایای تحصیل در این مدرسه، عنوان کرد: ورود بدون آزمون از طریق گزینش و مصاحبه حضوری، تحصیل رایگان و بدون دریافت شهریه، برخورداری از نظام آموزشی حوزه، فراگیری مهارت‌های تبلیغی، تربیتی و اخلاقی، ارائه مدرک تحصیلی معتبر کارشناسی و امکان ادامه تحصیل در کلیه مراکز حوزوی و دانشگاهی در مقاطع بالاتر از امتیازات شاخص این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه علمیه اظهار داشت: ازجمله فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه علمیه می‌توان به برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه مانند کلاس اخلاق، کامپیوتر، طب اسلامی و غیره با بهره‌گیری از اساتید برجسته، برگزاری مراسم و اردوهای مختلف با توجّه به مناسبت‌ها، برقراری واحد بسیج و برگزاری نشست‌های مختلف، برقراری واحد مشاوره با حضور اساتید توانمند و آگاه در این زمینه و ارائه مشاوره درزمینه ‏های مختلف تحصیلی، شغلی، خانوادگی و غیره اشاره کرد.

فضائلی ادامه داد: همچنین ایجاد دارالقرآن و برگزاری کلاس‌های متنوع قرآنی در حیطه‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، تدبر و تفسیر، برقراری مهدکودک و اختصاص دادن فضای مناسب و بهره‌گیری از مربیان آموزش‌ دیده و دارای گواهی از جهاد دانشگاهی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

وی افزود: متقاضیان به ثبت‌نام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) می‌توانند از طریق سایت paziresh.whc.ir اقدام به نام‌نویسی کرده و یا به‌صورت حضوری به آدرس تهران، خیابان شریعتی، چهارراه شهید قدوسی و سیدخندان روبروی ساختمان مخابرات، خیابان شهید محبی، پلاک 3 با شماره تماس 88768380  مراجعه کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات