۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۹۶۱۷۹

روایت تکان‌دهنده سرتیم تفحص شهیده اسدی / حین شهادت دست‌هایش را بسته بودند

روایت تکان‌دهنده سرتیم تفحص شهیده اسدی / حین شهادت دست‌هایش را بسته بودند
کردستان ـ اسفندیاری گفت: گروهک ضدانقلاب دموکرات دست‌های این زن را با طناب بسته بودند و به شکل بسیار فجیع بعد از یک ماه شکنجه به شهادت رسانده بودند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، اسماعیل اسفندیاری در یادواره شهیده فاطمه اسدی که در روستای باقرآباد برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین تحقیقاتی که از این شهیده همراه تیم تفحص به این روستا آمدیم ارعاب ضدانقلاب در دل مردم آنقدر زیاد بود وقتی از یک زن 65 ساله پرسیدم، فاطمه را می‌شناسید، گفت در مورد فاطمه سوال نپرس و من فهمیدم ترس از ضدانقلاب استخوانی است که در گلوی این مردم گیر کرده است.

وی گفت: ارعابی که ضدانقلاب در سال‌های دهه 60 در دل مردم این مناطق ایجاد کرده بود، مانند وحشتی است که وحشیان داعش در سال‌های اخیر در دل مردم عراق و سوریه برای اعمال حاکمیت خود ایجاد کرده بودند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: بعد از تحقیق در باقرآباد، به سمت منطقه چهل‌چشمه برای یافتن نشانه‌هایی از این بانوی ایثارگر رفتیم، روستاهای زیادی گشتیم تا اینکه تا نشان جدیدی از شهیده اسدی پیدا کردیم.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که در کنگره 5400 شهید استان توسط سپاه گردآوری شده بود و اطلاعاتی که خودمان پیدا کرده بودیم و با هماهنگ کردن این اطلاعات با آنچه مردم منطقه به یاد داشتند سه بار برای تفحص رفتیم که در نهایت با تکمیل مدار اطلاعاتی، وارد فاز عملی شدیم.

اسفندیاری یاداوری کرد: وقتی برای نخستین بار به نرگسله رفتم 11 خانوار ساکن در آن روستا دور تیم جمع شدند و گفتند در ارتفاعات مسجد میرزا، دامنه دوبرا و سلطان و دیگر نقاط این کوه‌ها شهدای زیادی هستند و حتی از وجود یک غار در همین منطقه و وجود پیکر چند شهید در اطراف آن خبر دادند.

وی اضافه کرد: در همان منطقه شهید دیگری به نام توفیق احمدی را تفحص کرده بودیم ولی در تفحص شهیده فاطمه اسدی همه مردم منطقه مردانه پای کار آمدند چون همه صدای ناله‌های این بانوی شهیده را شنیده بودند.

این رزمنده کردستانی اذعان داشت: حزب منحله دموکرات در رسانه‌های وابسته خود اعلام می‌کنند که چنین کار نکرده و شوهر شهیده اسدی را دستگیر نکرده‌اند در حالیکه نامه آزادی شهید شاه‌محمد محمودی از زندان دوله‌تو موجود است.

وی عنوان کرد: اینقدر این مسئله دردناک است و کاخ‌های ظالمانه اینها را متلاشی کرده که برای انکار آن به تکاپو افتاده و از زیر بار این جنایت فرار می‌کنند.

اسفندیاری تصریح کرد: سردار باقری که فیلم شاه‌محمد محمودی، شوهر شهیده اسدی را دید از پشت میزش بلند شد و گفت من این آقا را در خواب دیده‌ام و تعریف کرد، من این آقا را به همراه یک خانم دیدم که به محضر سردار شهید سلیمانی رسیدیم و تو باید پیکر این خانم را پیدا کنید.

وی افزود: به دنبال دستور سردار باقری، با کمک اداره راه و راهداری استان و براساس روایت مردم نرگسله و شاقلعه، مسیر را حرکت کردیم و در نقطه 2 هزار و 600 متری چهل چشمه، پیکر شهیده اسدی و یک بسیجی به نام رضا اهل همدان را تفحص کردیم.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: دست‌های این شیرزن کرد را با طناب بسته و به شکل بسیار فجیعی بعد از یک ماه شکنجه به شهادت رسانده بودند.

وی اذعان کرد: این گوشه‌ای از اوج تنفر مدعیان دروغین دفاع از حقوق کرد نسیت به مردم مظلوم کردستان است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در همین منطقه پیکر 700 شهید از دوران جنگ را تفحص کرده‌ایم، کسانی که به دستور مصطفی هجری دبیرکل حزب منحله دموکرات دست به چنین جنایت‌هایی علیه مردم کردستانات زدند، امروز در اروپا دنبال خوشگذرانی هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: این افراد ادعا می‌کردند برای مردم کرد حکومت و آزادی به ارمغان می‌آورند اما جنایاتی را در حق این مردم روا داشتند که هیچ وقت از اذهان پاک نخواهد شد.

ارسال نظرات