۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۹۶۲۳۸
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

نقش مهم خواص و مطالبه عمومی در رسیدگی به ترک فعل های دولت روحانی

نقش مهم خواص و مطالبه عمومی در رسیدگی به ترک فعل های دولت روحانی
حجت الاسلام احتشام با اشاره به بی تدبیری دولت روحانی در ایجاد فتنه بنزینی سال ۹۸ گفت: خواص جامعه مطالبه گری برای رسیدگی به ترک فعل‌های دولت روحانی داشته باشند.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد نامطلوب دولت روحانی در حوادث و فتنه بنزینی سال 98 گفت: دولت روحانی به جای اینکه طبق قانون و برنامه در دوره دولت خود به تنظیم قیمت حامل های انرژی بپردازد، سهمیه بندی بنزین را برداشت و قیمت بنزین را ثابت نگه داشت.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: دولت روحانی به طور ناگهانی در سال 98 برای جبران عقب افتادگی ها در نقصان قیمت با چراغ خاموش رسانه ای به افزایش قیمت بنزین دست زد که این امر سبب ایجاد فتنه و آشوب شد.

وی با اشاره به بی تدبیری دولت روحانی در ایجاد فتنه بنزینی سال 98 گفت: دولت گذشته در مسأله افزایش نرخ بنزین به صورت تدریجی عمل نکرد و همچنین در این مسأله به شفاف سازی و اقناع سازی عمومی دست نزد، از این رو این امر سبب ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها در روز قبل تا اعلام نرخ جدید بنزین شد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: اصل متناسب سازی قیمت حامل های انرژی در جلسه سران قوا مطرح شده بود، اما طریق اجرایی و تعیین نرخ بنزین هیچ گاه به تصویب جمعی سران قوا نرسیده بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران با تورم طاقت فرسا در سال 97 و خروج آمریکا از برجام مواجه بودند، از این رو شرایط اقتصادی جامعه در آن دوران نامطلوب بود، گفت: متأسفانه دولتمردان گذشته با این شرایط به جای توجه و دقت بیشتر در اقتصاد کشور، با خیانت یا حداقل بی دقتی و بی تدبیری در مسأله گرانی بنزین زمینه های ایجاد اغتشاشات و فتنه های سال 98 را فراهم کردند.

حجت الاسلام احتشام بر لزوم رسیدگی به ترک فعل های دولت روحانی تأکید و تصریح کرد: امروز باید خواص جامعه مطالبه جدی از قوه قضاییه برای برخورد با ترک فعل های دولت روحانی داشته باشند تا تدوین قانون در این زمینه صورت گیرد و برای همیشه نسبت به عملکرد نامطلوب دولتمردان چاره اندیشی شود.

لزوم شفاف سازی رسانه ها برای بررسی عوامل ایجاد آشوب ها

وی بر لزوم شفاف سازی رسانه ها برای بررسی عوامل ایجاد آشوب‌ها در کشور تأکید کرد و گفت: باید رسانه ها و خبرگزاری رسا، در سالگرد این اتفاقات نسبت به شفاف سازی و عواملی که منجر به این گونه فتنه ها می شود، اقدامات لازم رسانه ای را انجام دهند.

حجت الاسلام احتشام اظهار کرد: اگر مطالبه عمومی میان خواص و مردم جامعه صورت گیرد، به طور قطع قوه مقننه و قضاییه نیز با دقت و کنکاش با ترک فعل های دولت گذشته برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد تا شاهد تکرار این فتنه ها در آینده نباشیم.

وی بر ضرورت اهمیت اقناع سازی و تبیین رسانه ای در حوادث و اتفاقات کشور تأکید و اظهار کرد: بهترین نقش رسانه ها در شفاف سازی و اقناع سازی را می توان در حمله سایبری به جایگاه سوخت امسال مشاهده کرد.

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: اگر صدا و سیما در این اتفاق در صحنه حضور نداشت و به موقع در میان و کنار مردم از مشکل حمله سایبری به پمپ بنزین ها و مشکلات مردم پرده برداری نمی کرد، قطعا شاهد فتنه و آشوبی سخت تر از فتنه 98 می بودیم.

وی با بیان اینکه مهمترین فرصت برای برخورد با چالش های جامعه شفاف سازی و جهاد تبیین رسانه ای است، افزود: اقناع سازی مردم و شفاف سازی صدا و سیما، خبرگزاری ها و فضای مجازی می تواند شاخه هایی از جهاد تبیین باشد که رهبر معظم انقلاب آن را برای نسل جوان تبیین کرده بودند.

ارسال نظرات