۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۹۶۳۱۴
استاد سطح عالی حوزه:

مسؤولان حوزه اهتمام بیشتری نسبت به مشکلات طلاب داشته باشند

مسؤولان حوزه اهتمام بیشتری نسبت به مشکلات طلاب داشته باشند
قم - حجت الاسلام معلمی گفت: بر مسؤولان حوزه واجب است تا اهتمام بیشتری نسبت به برطرف سازی دغدغه‌ها و مشکلات طلاب و فضلای علوم آل الله داشته باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام معلمی در جلسه طلاب و فضلای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت که در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شد، گفت: برای پاسخ گویی به نیازهای مختلف حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، نیازمند پرورش طلابی با تخصص های مختلف فقهی، اصولی، تفسیری، حدیثی و... هستیم.

وی بر اهمیت بهره گیری از در گرانبهای عمر تاکید کرد و ابراز داشت: نیاز است تا شیوه نامه آموزشی برای بهره مندی از عمر و استفاده حداکثری از فرصت ها به خصوص برای طلاب جوان تهیه و حتی کلاس‌هایی برای افزایش دانش قدردانی فرصت ها برگزار گردد.

این استاد فلسفه برگزاری دوره های مشاوره تحصیلی و ارائه چشم انداز روشن از حوزه های تخصصی برای طلاب جوان را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: نیاز است تا دوره‌های مشاوره‌ای ناظر به ظرفیت، علاقه و استعدد طلاب جوان برگزار و پیش از ورود به مباحث تخصصی طلاب به سمت حوزه اثری بخشی سوق پیدا کنند.

این استاد سطح عالی حوزه با بیان این که طرح واحد و نظام آموزشی مشترک برای همه ظرفیت‌ها، استعداد سوز خواهد بود، خاطرنشان کرد: توجه به استعداد در ثمربخشی هرچه بیشتر طلاب مهم بوده و نیاز است تا از همان ابتدا به تحصیلات تخصصی طلاب جوان جهت داد.

مسؤولان حوزه اهتمام بیشتری نسبت به مشکلات طلاب داشته باشند

حجت الاسلام معلمی پیش مطالعه قبل از منبر و زمینه سازی پیش از ورود به بحث های تخصصی را مهم دانست و یادآور شد: تحقیق و پژوهش، مطالعه و مباحثه و سپس ارائه بحث در اتقان مطالب بسیار راهگشا و دایره تاثیرگذاری مطالب را افزایش خواهد داد.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه به تجربه های تبلیغی و تدریسی خود اشاره کرد و ابراز داشت: سخنرانی بدترین و تدریس تعاملی، بهترین روش تدریس است؛ تدریسی موفق است که دانش‌پژوه در فرایند یادگیری قرار گیرد و نه فقط اطلاعات به دانش پژوه ارائه شود، بلکه توان بهره‌گیری از اطلاعات نیز به دانش‌پژوه آموزش داده شود.

حجت الاسلام معلمی با تاکید بر این که شیوه تدریس و تحصیل باید کارآمد باشد، خاطرنشان کرد: گاهی یک روش درست تحصیلی، می‌توان راه چهل ساله را در یک سال رقم زند، در هر رشته‌ای که تحصیل می‌کنید، در عین توجه به مباحثه و گاها مناظره، نباید از حشرونشر با قرآن و آیات الهی غافل بود.

وی تصریح کرد: نیاز است تا هدف و فرایند تحصیلی را مشخص و با مشورت و مطالعه گام برداشت و با به کارگیری روش‌های دقیق تحصیلی قدم‌های مستحکمی را در مسیر اخذ معارف ناب الهی برداریم، تامل و تمسک به آیات الهی بسیار راهگشاست.

حجت الاسلام معلمی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت توجه به بنیه های معیشتی طلاب تاکید کرد و ابراز داشت: بر مدیران و مسئولان حوزه واجب است تا اهتمام بیشتری نسبت به برطرف سازی دغدغه‌ها و مشکلات طلاب و فضلای علوم آل الله داشته باشند.

مسؤولان حوزه اهتمام بیشتری نسبت به مشکلات طلاب داشته باشند

حجت الاسلام شفیعی، نماینده طلاب فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت نیز در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تاریخی از تشکیل بسیج مستضعفین ارائه کرد و ابراز داشت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، امریکا تهدیداتی را علیه ملت ایران رقم زد که با تدابیر امام خمینی(ره)، فراخوان تشکیل بسیج مستصعفین، استکبار جهانی را وادار به عقب نشینی کرد.

وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلام و در دوران دفاع مقدس، بسیج نخستین نیروی مقاومت در برابر زیاده خواهی حزب بعث عراق بود، خاطرنشان کرد: رحمت، رضوان و غفران الهی بر همه شهدا، به ویژه شهدای بسیج و عزیزانی که از حوزه‌های علمیه به جبهه اعزام شده بودند.

نماینده طلاب و فضلای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در بخش پایانی سخنان خود از استقبال دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش طلبه معلم اشاره کرد و با بیان این که امیدواریم طلاب مستعد دروس سطوح عالی با ثبت نام در این آزمون و شرکت در این دوره‌ها پس از طی تحصیلات تخصصی دانشگاه فرهنگیان در وادی معلمی و فعالیت در مدارس آموزش و پرورش وارد شوند.

ارسال نظرات