۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۹۶۳۱۶
امام جمعه دامغان:

مسؤولان به رویش‌های بسیج توجه کنند / بسیجی باید نماد تقوا در قول و عمل باشد

مسؤولان به رویش‌های بسیج توجه کنند / بسیجی باید نماد تقوا در قول و عمل باشد
سمنان - امام جمعه دامغان گفت: مسؤولان باید در هرجایگاهی که هستند به رویش‌های بسیج در عرصه‌های مختلف توجه خاص داشته باشند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و فاصله‌گذاری در مصلی امام‌خمینی (ره) برگزار شد با تبریک هفته بسیج و پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های بسیجیان در طول تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیج برخاسته از اسلام ناب محمدی است، اسلامی که با مستکبران و خون‌ریزان عالم سر سازش ندارد، تفکری حیات‌بخش که نامی شایسته برای آن برگزیده شد.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: ایده و اندیشه بسیج همان حضور مردم در صحنه‌ها است، نبی مکرم اسلام (ص) از این حضور در جنگ‌ها و رسیدن به اهداف اسلام بهره می‌بردند، در طول تاریخ هر جا مردم خود را عقب کشیدند اگر در رأس هم امیرالمؤمنین (ع) باشد یا فرمانده سپاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد، بازهم موفقیت ظاهری کسر نشده‌است، قرآن کریم نیز تحقق نصرت و یاری خداوند را منوط به حضور و همراهی مردم می‌داند.

امام‌جمعه دامغان خاطرنشان کرد: بسیج و فعالیت این نیروی مردمی و الهی تاریخ و زمان ندارد، آن‌گونه که امام‌خمینی (ره) در یکی از فرمایشات خود می‌فرمایند: تا زمانی‌که استکبار و خوی بشر ستیزی وجود دارد بسیج نیز حاضر و در میدان است. همه باید تفکر بسیجی را امروز در جامعه تقویت کنیم، رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمود: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به رویش‌های فراوان بسیج در چند دهه اخیر گفت: یک روز بسیجی جوان ما در میدان جنگ بر علیه دنیای کفر نقش‌آفرینی می‌کرد و امروز بسیجیان جوان ما در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف کمر همت برای خدمت به مردم بسته اند، جوانان نازنینی که ادامه‌ی دهنده‌ی راهی مقدس هستند در کنار بسیجیانی که محاسن آن‌ها سفید شده‌است گفتمان بسیج را می‌آموزند؛ مسئولان نیز باید در هر پست و جایگاهی که هستند به این رویش‌ها توجه خاص داشته باشند.

امام‌جمعه دامغان با بیان این‌که در گام دوم انقلاب باید تجربیات چهل سال گذشته با تفکرات بسیجیان نسل جدید پیوند بخورد، اظهار داشت: بسیجیان باید توجه داشته باشند که در گام دوم انقلاب ما در آستانه ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم، هرکس باید هر کاری که از دستش برمی‌آید کوتاهی نکند؛ امروز دشمنان انقلاب و اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا رو به افول هستند، شوروی دیگر وجود خارجی ندارد، دوره تاخت‌وتاز وهابیت پایان‌یافته، اسرائیلی که روزی نیل تا فرات را در سر می‌پروراند امروز غصه‌دار قدرت موشکی مقاومت است.

تئوری جهان شمول اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنیم

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه با طرح این سوال که در شرایط فعلی وظیفه هر یک از ما چیست گفت ریشه همه وظایف امروز ما این است که با هر ابزاری که می‌توانیم به‌ویژه با استفاده از فضای مجازی تئوری اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان اروپایی این مهم را انجام دادند ما باید اسلام را آن‌گونه که هست بشناسیم و بشناسانیم به‌عبارت‌دیگر رفتار گفتار اعمال و عقاید ما باید به‌معنای واقعی بسیجی‌وار باشد.


امام‌جمعه دامغان با بیان این‌که رعایت تقوا باید اصل مدنظر بسیجیان و دیگر نیرو‌های ارزشی باشد، خاطرنشان کرد: اگر تقوا را از بسیج جدا کنیم آن نیرویی که مدنظر امام (ره) بود شکل نمی‌گیرد، بسیجی باید نماد تقوا و دین‌شناس باشد تا بتواند اسلام ناب محمدی را به‌درستی معرفی کند، بسیجی نباید نسبت‌به دنیا حرص و طمع داشته باشد، امروز شکل‌گیری حقوق‌های نجومی ریشه در طمع دارد؛ بسیجی باید انسانی خالص برای خدا باشد و در یک کلام نقطه ثقل بسیج یعنی اخلاص بواسطه تقوا شکل می‌گیرد..

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت دو شهید گران‌قدر هسته‌ای کشورمان با توطئه رژیم صهیونیستی، شهیدان شهریاری و فخری زاده گفت: دشمن با شخص این شهدا مشکلی نداشته‌است، بلکه با تفکرو جایگاه علمی آنان و رشد علم و دانش ملت مسلمان ما مخالف است، این شهیدان در معنویت و تلاش و پشتکار بهترین الگو‌ها برای جوانان ما هستند، شهدایی که هم اهل نماز شب بودند و هم دارای چنین جایگاه علمی، شهدایی که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده بودند.

ساده زیستی و مردم داری آیت الله مدرس الگوی نمایندگان مجلس باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه با گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس در دهم آذر ماه ۱۳۱۶ و با اشاره به نام‌گذاری روز شهادت ایشان بنام روز مجلس اظهار داشت: یکی از دلایل این نام‌گذاری آن است که نمایندگان ما باید الگوی خود را شهید مدرس قرار دهند، شخصیتی که در پنج دوره نمایندگی مردم و حضور در مجلس ملی در برابر استبداد و استعمار و خواسته‌های دولت وابسته رضاخانی ایستاد.

امام‌جمعه دامغان مردم‌داری و ارتباط چهره‌به‌چهره با مردم را از ویژگی‌های بارز شهید بزرگوار آیت‌الله مدرس برشمرد و اظهار داشت: آن شهید گران‌قدر فرمود: "ما، ولی مردم نیستیم بلکه وکیل آن‌ها هستیم" نمایندگان مجلس باید از ایشان بیاموزند که تمامی تصمیم‌گیری‌ها در مجلس شورای اسلامی باید به نفع مردم و جامعه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مبارزه با استبداد و استکبار جهانی را از دیگر شاخصه‌های شخصیت آیت‌الله مدرس عنوان و خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس باید در برابر هر کس و هر جریانی که می‌خواهد منافع مردم را زیر سؤال ببرد بایستند، از افراد قلدر و جریان‌های زیاده‌خواه هراسی نداشته باشند، زیرا آن‌ها وکیل و نماینده مردم هستند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان ایستادگی در برابر تهدید‌ها و تطمیع‌ها را از دیگر ویژگی‌های شخصیت منحصربه‌فرد آیت‌الله مدرس برشمرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان شخصیت‌های شجاع و انقلابی باید از هیچ تهدیدی نهراسند و هرگز گرفتار تطمیع‌ها نشوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اضافه کرد: ساده‌زیستی از دیگر ویژگی‌های این شخصیت مبرز و انقلابی بود که همه مسئولان و نمایندگان ما باید بدان پایبند باشند؛ آیت‌الله مدارس در زمانی‌که حقوق نمایندگان مجلس ملی ماهیانه دویست تومان بود، تنها سی تومان از این نهاد به‌عنوان حقوق دریافت می‌کرد.

امام‌جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود توقف روند گرانی‌ها را مطالبه‌های به‌حق مردم از شخص رئیس‌جمهور، دولتمردان و نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: به لطف خدا حرکت‌های خوبی در دولت سیزدهم آغاز شده‌است و از آن جمله می‌توان به عدم استقراض طی ماه‌های اخیر از بانک مرکزی اشاره کرد که خود نویددهنده کاهش تورم در آینده است، تلاش‌های انجام‌شده در بخش مسکن، صنعت و دیگر حوزه‌های اقتصادی ان‌شاءالله گشایش‌هایی را بدنبال خواهد داشت، امیدواریم این تلاش‌ها هر چه زودتر ثمر دهد. /۹۷۷/پ201/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات