۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۶۳۵۹
آیت الله علوی گرگانی:

علم را با نیاز و متناسب با روز باید پیش برد

علم را با نیاز و متناسب با روز باید پیش برد
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه عالم، عارف به زمان است گفت: علم را با نیاز و متناسب با روز باید پیش برد تا مردم بدانند علوم اهل بیت چقدر برای جامعه مفید است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه با اشاره به رشد حوزه علمیه در فناوری های هوشمند گفت: خداوند را شاکریم که رشد حوزه علمیه به جایی رسیده است که علم از شهر قم به سراسر جوامع با کمک ابزارهای روز منتشر می شود.

وی با اشاره به ابزارهای هوش مصنوعی افزود: این بسیار مهم است که در صحنه امروز با کمک وسایل به روز و هوش مصنوعی بتوانیم چنین چیزی را ارائه بدهیم که مردم متوجه بشوند خدا چه نعمت هایی را در اختیارمان گذاشته است و اگر تلاش کنیم لطف خداوند بیش از پیش شامل حالمان خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: بر اساس روایتی مرد عالم، عارف به زمان است یعنی علم را با نیاز روز و متناسب با زمان باید پیش برد، البته از طرفی در روایت می فرماید باید شأن خودمان را هم بالا ببریم، لذا این حرکت شما حرکت مثبت و نتیجه بخشی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: کارهای خود را به مردم نشان دهید، اخبار و روایات اهل بیت را در قالب جریان هوشمندی قرار دهید تا مردم بدانند علوم اهل بیت تا چه اندازه برای جامعه مفید واقع می شود.

وی با بیان اینکه در کار پشتکار و استقامت داشته باشید، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی به یکی از اصحاب فرمودند می بینم زمانی مردمانی از فارس علم ما را زنده می کنند، این روایت مژده چنین روزی را به ما داده است، در کار خود پشتکار و استقامت داشته باشید و آثار و برکات کار خود را در اختیار ما قرار بدهید و از خداوند پیشرفت شما جوانان را خواستارم.

ارسال نظرات