۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۶۲۰۵
آیت الله علوی گرگانی:

مَثل بسیجیان در جامعه، مَثل خون در رگ‌ها است

مَثل بسیجیان در جامعه، مَثل خون در رگ‌ها است
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: وقتی آقایان از بسیج می‌آیند، همیشه این سفارش را بیان می‌کنم که مثل بسیج در هر جامعه‌ای، مانند خون در رگ‌ها است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی صبح امروز در دیدار فرمانده بسیج دانشجویی سپاه پاسداران استان قم ضمن تقدیر و تشکر از حضور بسیجیان گفت: در حرکتی که بسیج دانشجویی دارد، امکانات و موانعی بر سر راه قرار دارد؛ بنابراین افرادی می‌خواهند شما به سر و سامان نرسید و بهترین سفارش ما ذکر آیه شریفه قرآن است که می‌فرماید افرادی هستند از بندگان من که خدا را می‌پذیرند؛ اما در پیروی از این مطلب استقامت ندارند.

مثل بسیجیان در جامعه، مثل خون در رگ‌هاست


وی ادامه داد: کسانی که می‌گویند خدا و از طرفی در این باره استقامت نشان دهند، موفق خواهند بود؛ چرا که افرادی که اهل حق هستند، روح استقامت قوی دارند؛ بنابراین انبیاء و اولیاء آمدند تا به ما بفهمانند آن کسی کار خدایی کرده که با روح استقامت پیش رفته است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تدوام دین اسلام را ناشی از روح استقامت مؤمنین دانست و توضیح داد: اگر روح استقامت نبود، معلوم نبود که ما این دین را داشته باشیم، اینکه امروز دین به دست ما رسیده، حاصل استقامت‌هایی است که عزیزان ما انجام داده‌اند.

وی افزود: البته این عزیزان موانع بزرگی را پشت سر گذاشته‌اند. شما که در جلسه حضور دارید، پیام ما را به دیگران برسانید، بدانید که سر راه شما سنگ اندازی و موانع فراوانی وجود دارد، مراقب باشید که دین داری خودتان را از دست ندهید. با دین داری، جامعه ما مذهبی می‌شود.

مثل بسیجیان در جامعه، مثل خون در رگ‌هاست


این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر مقوله استقامت در بسیجیان ابراز داشت: وقتی آقایان از بسیج می‌آیند، همیشه این سفارش را بیان می‌کنم. مثل بسیج در هر جامعه‌ای، مانند خون در رگ‌هاست و اگر انسانی خون در رگ نداشته باشد، نمی‌تواند زندگی کند.

وی افزود: جامعه‌ای که بسیج زنده و حی داشته باشد، به دنبال حفظ دین می‌رود. امیدوارم این نیروی جوانی در حال دین شما، همیشه برقرار باشد، در کار خودتان موفق باشید و همیشه پشت کار داشته باشید. ان شاءالله ما هم در نمازهای شبمان حتما شما را دعا می‌کنیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات