۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۹۵۶۵۰
امام جمعه قم عنوان کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم/ بسیج مانع اصلی تحقق اهداف دشمن

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم/ بسیج مانع اصلی تحقق اهداف دشمن
آیت الله سعیدی گفت: شهدا با خونشان این انقلاب و کشور را حفظ کردند و ما هم باید با امر به معروف و نهی از منکر این راه را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سه قشری که منجر به فساد روی زمین می‌شوند گفت: ما در جامعه به مثلث قدرتی برخورد می‌کنیم که اینها در طول تاریخ در مقابل انبیا ایستادند و مانع هدایت مردم می‌شدند؛ گروه اول این مثلث ملأ هستند یعنی همان کسانی که حاشیه نشین راس قدرت اند و زمینه قدرت را برای افرادی که در رأس قدرت هستند فراهم می‌کنند و مستکبرین قدرتمندی مثل فرعون و نمرود با اتکاء به همکاری ملأ توانستند بر مسند قدرت تکیه زنند.

وی ضمن بیان اینکه ملأ از رأس هرم حمایت می‌کنند، افزود: ضلع دوم، ثروتمندان و اشراف هستند که از قِبل ثروت آنها رأس هرم پروار می‌شود و آنها نیز در کنار رأس هرم سود می‌برند؛ اما ضلع سوم کسانی هستند که به خاطر نفوذشان در جامعه، رفتار قدرتمندان زراندوزان و ملأ را توجیه می‌کنند و این گروه فاسد و مفسد را در نظر مردم مشروع جلوه می‌دهند.

امام جمعه قم همچنین ادامه داد: شب جمعه مجلسی به پاس بزرگداشت شهیدان زین الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار شد که بسیار خوب و لازم بود و مهمترین خروجی این مراسم، باید احیای جامعه و حفظ و حراست جامعه در مسیر شهدا باشد؛ چون شهدا «احیاء عند ربهم یرزقون» هستند و ما باید به برکت آن ها به حیات طیبه برسیم و از بدی‌ها و منکرات فاصله بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید در اقامه امر به معروف و نهی از منکر همچون شهدا همت کنیم، آنها با خونشان این انقلاب و کشور را حفظ کردند و ما هم باید با امر به معروف و نهی از منکر این راه را ادامه دهیم؛ همچنین از درون خانواده‌ها باید این امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد که این کار بسیار بزرگ و اثربخشی است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهلبیت سلام الله علیها با اشاره به اینکه اقامه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قیام همگانی دارد تصریح کرد: نباید همه بارها روی دوش نیروی انتظامی گذاشته شود؛ ان شاءالله قرارگاه ۱۹ دی هم با مسئولیت سردار موحد و نظرخواهی از مردم بتواند وارد عمل شود.

وی با اشاره به سالروز بسیج مستضعفین اظهار داشت: امام فرمود در دفتر تشکل بسیج همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا فرمودند؛ خداوند در سوره مبارکه انفال خطاب به پیغمبر می‌فرماید: «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین»، این آیه در زمان خودمان نیز کاربرد دارد زیرا بسیجیان به خاطر انقلابی بودن، پای کار بودن و مومن بودن مصداق این آیه هستند.

آیت الله سعیدی همچنین خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند بسیج را نابود کنند و ما نمازگزاران جمعه با قاطعیت و اقتدار اعلام می‌کنیم بسیج با توطئه و با دشمنی دشمنان خدا نابود نخواهد شد بلکه به فضل الهی بسیج با اتکاء به خداوند شما ظالمین را نابود خواهد کرد؛ بسیج مانع اصلی تحقق هدف دشمنان است و فلسفه وجودی بسیج نیز تبدیل تهدیدها به فرصت هاست.

وی همچنین با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر انقلاب عنوان کرد: کسانی سعی می‌کنند دل مردم را بلرزاند و سطح نخبگی ما را زیر سوال ببرند ولی رهبری فرمودند مردم ما در مقایسه با سایر کشورها از وضعیت خوبی برخوردار اند و ایرانی‌ها بالقوه نخبه اند؛ آنها باید بمانند و به آنها بها داده شود و کسانی که نخبگان را به ترک کشور تشویق می‌کنند اینها خیانت است.

امام جمعه قم گفت: شما با اتکا به خداوند بمانید و برای کشورتان تلاش کنید و ان شاءالله باید روزی فرا برسد همچون دورانی که دانشمندان و فرهیختگان برای آموختن علم به ایران بیایند و زبان فارسی را یاد بگیرند.

همچنین آیت الله سید محمد سعیدی در پایان رحلت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت و از مراسم ختمی که امشب در حرم مطهر برای ایشان برگزار می‌شود خبر داد.

ارسال نظرات