۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۹۶۳۹۸
امام جمعه ملبورن استرالیا:

اسلام حامی اصلی مستضعفان جهان است

اسلام حامی اصلی مستضعفان جهان است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که قرآن و دین اسلام وسیله موثری برای مقابله با چالش ها موجود در جامعه است، گفت: قرآن و دین اسلام حامی مستضعفان جهان اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا و روحانی سرشناس این کشور در سخنانی گفت: قرآن و دین اسلام حامی اصلی مستضعفان جهان اند.

وی با بیان این که قرآن و دین مبین اسلام همواره یار و یاور و مددکار مظلومان و مستضعفان جهان بوده اند، ابراز داشت: قرآن شناسی و دین شناسی راه های مهمی برای پایان دادن پلیدی های جامعه انسانی است.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که ملت هایی که از ایمان و عقیده خود پاسداری می ‌کنند، همواره کامیاب و کامران اند، اظهار داشت: قرآن کریم و دین مبین اسلام کانون بی نظیری برای تربیت انسان ها است.

وی با اشاره به این که عامل مهم و اصلی چالش های امروز جهان از جمله ظلم، تروریسم، مشکلات اقتصادی و بحران‌های مالی، دوری ملت‌ها از دین، عقاید و مذهب است، گفت: امروز قدرت های استکباری به بهانه آزادی و حقوق بشر، تلاش می کنند تا نسل جوان را از دین و مذهب دور نگه دارند و آنان را به بی راهه بکشانند و برای این کار سرمایه گذاری ‌های کلانی انجام داده اند تا خانواده و جامعه اسلامی رنگ آرامش نبیند و یک زندگی با آسایش نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید بر اینکه در برابر دسیسه‌های استکبار جهانی، بیداری و هوشیاری نسل جوان لازم و ضروری است تا بتواند به موقع با چالش‌ها مقابله و نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: بهترین راه برای این کار آشنایی نسل جدید با آموزهای قرآن کریم، دین مبین اسلام و مبانی آن است.

وی خطاب به رهبران و سران کشورهای اسلامی که باید به جای منافع شخصی و حزبی، منافع مردم را در اولویت قرار دهند و سیاست های خدمت ‌رسانی را اتخاذ کنند، ادامه داد: با تدوین سیاست های مناسب می توانیم بر معضلات جامعه از جمله تروریسم، بیکاری، فقر و بحران اقتصادی غلبه پیدا کنیم.

این روحانی استرالیایی در آخر گفت: ما برای این که بتوانیم جلوی پیشرفت استکبار جهانی را در اهدافشان بگیریم و مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه را حل کنیم، باید جنبش آگاهی مردم را راه بیاندازیم تا مظلومان و مستضعفان از ظلم ستمگران نجات پیدا کنند./988/

ارسال نظرات