۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۹۶۴۴۰
آیت‌الله حسینی خراسانی:

امامزادگانی همچون حضرت موسی مبرقع واسطه برکت در قم هستند

امامزادگانی همچون حضرت موسی مبرقع واسطه برکت در قم هستند
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: قم با فاطمه معصومه(س) شناخته می‌شود و حرم مطهر امامزادگانی چون موسی مبرقع(ع) به این شهر برکت داده‌اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) که به مناسبت سالروز رحلت این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد اظهار کرد: جناب موسی بن محمد ابن الجواد مشهور به موسی مبرقع(ع)، یکی از شخصیت‌های مشهور و شناخته شده تاریخ اسلام هستند.

وی افزود: شیخ مفید در ارشاد، شیخ کلینی در اصول کافی (کتاب الحجه و کتاب المواریث) و دیگر بزرگان، از حضرت موسی مبرقع نام برده‌اند و یاد کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماجرایی در ارتباط با زندگی این امامزاده واجب التعظیم(ع) گفت: جناب کلینی نقل می‌کند که متوکل خلیفه عباسی که دشمنی زیادی با ائمه اطهار(ع) و شیعیان داشت، عنوان کرده بود از دست ابن الرضا به ستوه آمده‌ام و منظورش امام هادی(ع) بود، بنابراین مشاورانش به او پیشنهاد کردند حضرت موسی مبرقع(ع) را با مشکل مواجه کند و به این ترتیب به امام هادی فشار بیاورد.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) از این قضیه مطلع شدند و در مسیر حرکت برادرشان موسی مبرقع، با او دیدار کردند و گفتند از این سفر بر حذر باش چرا که توطئه پیچیده‌ای در جریان است و از تو می‌خواهم به هیچ عنوان تسلیم نشوی و مقاومت کنی؛ او در پاسخ گفت متوکل برای پیاده کردن یک نقشه مرا خواسته است، راه گریز چیست و امام هم فرمودند آنها می‌خواهند خاندان رسالت را لکه‌دار کنند و سپس برای او دعا کردند و به این ترتیب تا مدت‌ها مسئله به تاخییر افتاد و متوکل هم مرد.

آیت الله حسینی خراسانی عنوان کرد: هر چه خوبی و خیر در این خاندان وجود دارد، از بیت حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بوده و هست و هر جا نوری دیده می‌شود، نور محمد(ص) و آل ایشان است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دنیا، بدون وجود این خاندان، ظلمت‌کده‌ای بیش نیست گفت: قم به فاطمه معصومه(س) شناخته می‌شود و حرم مطهر امامزادگانی چون موسی مبرقع(ع) به این شهر برکت داده‌اند.

وی تصریح کرد: باید قدردان این فرصت باشیم که متنعم به نعمت بزرگی هستیم و خدمتگزاری این بقاع متبرکه هم نعمت دیگری است که نصیب اوقاف شده است.

آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حیرت جهانیان را برانگیخته است گفت: هر چند برخی مسئولیت در این نظام الهی را قدر ندانسته و خود را به مال دنیا فروختند ولی این چیزی از ارزش‌ها کم نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سوء تدبیر، دنیا طلبی برخی مسئولان و کم کاری آنها، مشکلات معیشتی را برای جامعه به وجود آورده است خاطرنشان کرد: در عین حال عظمت جمهوری اسلامی دنیا را به شگفتی واداشته و به سمتی می‌رویم که دیگری کسی آمریکا را به ابرقدرتی قبول ندارد و انتقال قدرت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همه این دستاوردها به واسطه رهبری ولایت فقیه است، رهبری حکیمانه‌ای که پرتویی از نورانیت و ولایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به شمار می‌رود.

آیت الله حسینی خراسانی با تاکید بر متوسل شدن به ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها برای غلبه بر مشکلات گفت: امیدواریم با حسن تدبیر و در کنار آن، دعا به درگاه الهی و توسل به این بزرگواران، شاهد حل مشکلات باشیم.

ارسال نظرات