۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۶۴۴۵

توطئه جدید صهیونیست‌ها برای تقسیم قدس اشغالی

توطئه جدید صهیونیست‌ها برای تقسیم قدس اشغالی
سازمان آزادی‌ بخش فلسطین خبر داد که رژیم صهیونیستی در یک طرح شهرکسازی جدید قصد دارد، قدس اشغالی را به چند بخش تقسیم کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که شهر قدس شاهد «هجوم بی‌سابقه» رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در این شهر است.

نهاد موسوم به «دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی» -وابسته به ساف- گزارش داد، هدف صهیونیستها، مصادره اراضی ملت فلسطین و یهودی‌سازی شهر قدس است.

روزنامه القدس العربی به نقل از این دفتر گزارش داد، طرحهای شهرکسازی صهیونیستی، متمرکز بر قدس است تا بتوانند آن را از بافت فلسطینی جدا کنند و واقعیت تاریخی و بافت جمعیتی آن را تغییر دهند.

در این گزارش آمده است، هدف دیگر از گسترش شهرکسازی قدس، خارج کردن این شهر از هر گونه مذاکرات آتی به عنوان پایتخت کشور فلسطین و جلوگیری از وجود فرودگاه قدس است.

بر اساس این گزارش، دولت صهیونیستی با طرحی برای ساخت هزازان واحد مسکونی جدید در اراضی فرودگاه «قلندیا» در شمال قدس است. این طرح، شامل ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی، هتل، پارک و مناطق صنعتی، گردشگری و تجاری است.

این نهاد فلسطینی گفت که این طرح، بزرگترین طرحی است که طی دهه‌های گذشته اجرا شده و هدف آن، جدا کردن قدس شرقی از شمال آن و شهر رام الله است.

این نهاد در پایان از مخالفت لفظی رئیس جمهور آمریکا با شهرکسازیهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی انتقاد و تأکید کرد که آمریکا باید برای توقف این فعالیتها، دست به کار شود./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات