۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۹۶۵۵۲
حزب الله:

لبنان از چتر اسرائیل خارج شده و به آن باز نخواهد گشت

لبنان از چتر اسرائیل خارج شده و به آن باز نخواهد گشت
محمد رعد تأکید کرد، اگر کسی فکر کند که معادله دچار اختلال شده و موازنه قوا به سود محور اسرائیلی و عادی‌سازی تغییر کرده، دچار اشتباه محاسباتی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت -وابسته به حزب الله- از کودتا علیه توافق طائف خبر داد و گفت که هدف از این اقدام، اطمینان بخشیدن به رژیم صهیونیستی است.

توافق طائف در سال ۱۹۸۹ حاصل شد. در این توافق، ریاست‌جمهوری به مسیحیان مارونی، نخست‌وزیری به اهل سنت و ریاست پارلمان به شیعیان واگذار شد.

پایگاه خبری العهد به نقل از رعد گزارش داد، هدف از کودتا این بود که به صهیونیستها اطمینان داده شود که ملت لبنان قادر نیستند با تجاوزگری این رژیم مقابله کنند تا این رژیم نیز بتواند سیاستهای خود در زمینه عادی‌سازی را اجرایی کند.

وی تصریح کرد، پول ملی لبنان به خاطر وابسته بودن به ارزهای خارجی، سقوط کرده و سیاستهای بیروت نیز به خاطر وابستگی به سیاستهای کشورهای خارجی، شکست خورده است.

این نماینده لبنانی با اشاره به اینکه جریان مقاومت برای حفظ کرامت مردم لبنان، خون داده است، خاطر نشان کرد، حزب الله خواستار این است که لبنان، مستقل باشد و منافع آن نیز بر اساس آرمانها و اراده آن برای تصمیم ملی باشد.

رعد تصریح کرد، اگر کسی فکر کند که معادله دچار اختلال شده و موازنه قوا به سود محور اسرائیلی و عادی‌سازی تغییر کرده است، دچار اشتباه محاسباتی شده است؛ زیرا «لبنان از دوران اسرائیلی خارج شده و به آن باز نخواهد گشت».

وی با اشاره به اینکه تمامی ابزارهایی که برای به زانو درآوردن مقاومت به کار گرفته شده، شکست خورده تأکید کرد، کشتار «الطیونه» در بیروت، یک تجاوز از پیش طراحی شده برای فتنه‌افروزی و جنگ داخلی بود.

رعد در پایان خطاب به مردم لبنان گفت: «به هیچ کس اجازه ندهید شما را به سمت یک جنگ داخلی جدید بکشاند تا پس از آن توافقی را به شما تحمیل کنند که موازنه قوای جدیدی را ایجاد کند»./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات