۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۹۶۵۷۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

آراستگی به لباس تقوا و صیانت از جایگاه حوزه رسالت طلاب است

آراستگی به لباس تقوا و صیانت از جایگاه حوزه رسالت طلاب است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام حیدری گفت: از بایسته‌های زندگی و مسیر طلبگی آراستگی به لباس تقوا و صیانت از جایگاه رفیع طلبگی همراه با همت و تلاش مضاعف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین اهمیت سربازی امام عصر(عج) و بایسته‌های طلبگی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری و تلاش متناسب برای حصول به اهداف طلبگی، اظهار کرد: هدف داشتن در مسیر طلبگی و برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به اهداف متعالی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که طلاب باید به آن پایبند باشند.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین علی(ع) که می‌فرمایند «اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»، گفت: امام می‌فرماید شما نمی‌توانید مثل من رفتار و زندگی کنید اما با دوری از گناه با تلاش و کوشش می‌توانید به من کمک کنید.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) هدف شخصی و اجتماعی را برای ما ترسیم کرده است، افزود: در بخش هدف فردی رسیدن به قله کرامت انسانی مطلوب ماست و در بخش اجتماعی نیز ایجاد تمدن نوین اسلامی هدف ما محسوب می‌شود که از خودسازی شروع و به جامعه متحد متقی و پرهیزگار منجر شده و نهایتاً به تمدن سازی ختم می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، ادامه داد: این امام همام می‌فرماید: «مَن حاوَلَ أمرا بِمَعصِیةِ اللّه ِ کانَ أفَوتَ لِما یرجُو وأسرَعَ لِما یحذَرُ» و تأکید می‌کند کسی که با نافرمانی خدا در پی کاری باشد آنچه را امید دارد بیشتر از دست بدهد و به آنچه از آن می‌پرهیزد زودتر گرفتار می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: لازمه رسیدن به اهداف متعالی، انتخاب مسیر درست در جهت مکتب راستین ائمه اطهار(ع) با تلاش و کوشش و مجاهدت در این مسیر معنوی است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از بایسته‌های زندگی و مسیر طلبگی آراستگی به لباس تقوا و صیانت از جایگاه رفیع طلبگی همراه با همت و تلاش مضاعف است که موجب تعالی طلبه در عرصه‌های علمی، تحصیلی، تبلیغی و اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: تهذیب نفس و کسب دانش جدید از واجبات مسیر طلبگی است و باید بکوشید با مغتنم شمردن ایام طلبگی از بدو ورود به حوزه‌های علمیه و تلاش و کوشش و ثابت‌قدم بودن در این مسیر، زمینه‌ساز رشد و بالندگی هر چه بیش‌تر حوزه‌های علمیه باشید./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات