۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۹۶۶۹۴

کتائب حزب‌الله اظهارات مشاور امنیت ملی عراق را زیر سوال برد

کتائب حزب‌الله اظهارات مشاور امنیت ملی عراق را زیر سوال برد
ابوعلی العسکری مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله اظهارات مشاور امنیت ملی عراق درباره حمله به منزل نخست‌وزیر این کشور را زیر سوال برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی «کتائب حزب الله» عراق، امروز (دوشنبه، ۳۰ نوامبر)، بار دیگر درباره موضوع هدف قرار گرفتن منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و اظهارات مشاور امنیت ملی عراق درباره این حمله موضع‌گیری کرد.

وی اعلام کرد:«اغلب رهبران اشخاص امنیتی و سیاسی، حتی سفرای کشورهای بزرگ در بغداد می‌دانند که عملیات موسوم به هدف قرار دادن منزل (نخست وزیر) صحت ندارد و الکاظمی در زمان وقوع انفجار ساختگی در خانه حضور نداشت. لذا بهتر است که آن‌ها، ابتدا حضورش در منزل را ثابت کنند تا بقیه داستان را تکمیل کنند».

ابوعلی در ادامه بر ضرورت بررسی موارد ذیل تاکید کرد:

اول: ما درخواست می‌کنیم - این امر از طریق ساده ترین انواع تحقیقات به دست می آید:

الف) اثبات وجود (هدف) در منزل در زمان انفجار ساختگی از طریق دوربین‌های مداربسته موجود در داخل منزل.

ب) فقط ده ثانیه قبل از وقوع انفجار را با همان دوربین‌هایی که از خارج از منزل ثبت شده، به اضافه تصویرهای شش دوربین مداربسته در داخل منزل برای رویت لحظه فرود یک یا دو موشک در داخل منزل را نشان دهید.

ج) آقای قاسم الاعرجی اعلام کرد که ماده استفاده شده در انفجار C4 بوده و همه تکنسین ها می دانند که این ماده قطعا در این نوع موشک ها استفاده نمی شود.

د- توضیحات و سؤالاتی به شرح زیر مطرح است:

۱- سربازی که دیده می‌شود و به سمت بالا شلیک می کند، به سمت یک پهپاد شلیک نمی کند. بلکه در مواقعی که احساس ترس می‌کرد، تیراندازی می‌کرد.

۲- شهادت همسایگان کجاست؟ آیا آن‌ها مورد اعتمادند؟

۳- تصاویر رادارهای هواپیماهای آمریکایی که در لحظه انفجار آسمان منطقه سبز را رصد می کردند، کجاست؟

۴- نیروهای خدماتی، اسکورت و مشاوری که ادعا می‌شود، مجروح شده‌اند، کجا هستند؟ مجروحین کجا بستری هستند و چه کسانی بودند؟

۵- بقایای قطعات موشک ادعایی کجاست؟

۶- عکس زخم قربانی کجاست تا همه بر آن‌چه که بر سردار غیورمان «شهید زنده» گذشت، بگرییم؟

دوم: از آقای الاعرجی می‌خواهیم افسران مامور تحقیق را آزاد کند تا آن‌ها علنا درباره حقایقی که در این تئاتر نمایشی یافته‌اند، سخن بگویند. تا آن‌چه را که روشن است، فاش کنند. ما درباره هرگونه آسیب وارد کردن به زندگی و جان این افسران هشدار می‌دهیم. سایر برادران افسر در سرویس‌های امنیتی باید برای اطلاع از سرنوشت همقطاران خود وارد عمل شوند.

سوم: میان دبیرکل کتائب حزب الله، رهبران چارچوب هماهنگی، قاضی فائق زیدان، رئیس جمهور برهم صالح و الکاظمی توافق شد که مقاومت در تحقیقات فنی این پرونده حاضر باشد اما متعاقبا این توافق رد شد و ما امروز تأیید می‌کنیم که کتائب‌ حزب‌الله همچنان آماده حضور در کمیته زیر نظر آقای الاعرجی است.

چهارم: پیام های رمزگذاری شده از مجاورت «قربانی» و ارباب پشت سر او حتی کودکان مبارزان مقاومت را مرعوب نخواهد کرد. آن‌ها به خداوند متعال، رهبری و مردم خود اتکا و اعتماد دارند. پیروزی همپیمان آن‌هاست و شرم و شکست از آن کسانی است که علیه آن‌ها توطئه کنند.

پنجم: ما مجدداً تأکید می‌کنیم که آن‌چه در انتخابات پارلمانی اخیر روی داد، بزرگترین تقلب و فریب در تاریخ معاصر مردم عراق است و حقوق شهدا و مجروحانی که در اعتراض به این تقلب در میادین تظاهرات بر زمین افتادند، بیهوده نخواهد بود. این نمایش‌ها و آن‌چه در پی آن می آید، مردان را از انجام وظیفه شرعی و اخلاقی خود در قبال مردم و امت منصرف نخواهد کرد.

تعدادی از شهرهای عراق پس از اعلام نتایج انتخابات شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به آن بودند به‌نحوی که معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء شدند چراکه معتقد بودند در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری صورت گرفته است. برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

در ادامه این تظاهرات، چندی پیش گزارش‌های متناقضی درباره حمله به منزل نخست‌وزیر عراق منتشر شد و تصاویری از این حمله نیز منتشر شد و برخی طرف‌ها، مسئولیت این حمله مشکوک را به گردن احزاب سیاسی معترض به نتایج انتخابات انداختند. امری که با محکومیت شدید این احزاب همراه شد و از دستگاه های ذیربط خواستند درباره این موضوع و عوامل پشت پرده آن تحقیق جدی و شفاف صورت گیرد و از فرضیه وجود طرف سوم برای برهم زدن اوضاع و ایجاد فتنه در پشت پرده این حادثه سخن گفتند.

ابوعلی العسکری در همان ابتدای انتشار اخبار متناقض درباره حمله به منزل نخست‌وزیر عراق، آن را نمایشی نخ‌نما خواند و در مطلبی کوتاه و تند نوشت: «بنا بر اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حتی تمایلی ندارد برای هدف قراردادن منزل نخست وزیر سابق، یک پهپاد خرج کند [ضرر کند]. اگر کسی بخواهد به این "موجود فیس‌بوکی" آسیب برساند، راه‌های کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر بسیاری برای رسیدن به آن وجود دارد»./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات