۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۹۶۹۹۷
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

هیأت‌های مذهبی موتور محرکه کار فرهنگی در جامعه

هیأت‌های مذهبی موتور محرکه کار فرهنگی در جامعه
حجت الاسلام سرلک گفت: هنر هیأت این است که همه این سلایق را دور هم جمع کند و کار دینی انجام بدهد و حاج قاسم اینگونه بود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی سرلک سخنران مذهبی در چهاردهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با شعار «حاج قاسم؛ مرد میدان ولایت» با بیان اینکه امروز کار فرهنگی باید از جنس شهید حاج قاسم سلیمانی باشد اظهار داشت: شهید سلیمانی در اوج تعهد و پایبندی به امامین انقلاب و آرمان‌های نظام، کار فرهنگی بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌ها مذهبی در کشور باید مسئولیت‌های بر زمین مانده افرادی که مسئولیت داشتند و انجام ندادند را به سرانجام برسانند گفت: از فرهنگ عاشورا باید ارتزاق کرده و جامعه را لبریز کنیم. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی موتور محرکه کار فرهنگی در جامعه هستند افزود: عقب‌افتادگی‌های بزرگی داریم و برای جبران آن باید این ظرفیت‌های عظیم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین هنر حاج قاسم این بود که استعداد همه افراد حتی آنهایی که انحراف داشتند را برای اسلام به تحرک آورده بود و نگاه فراگیر داشت گفت: انسان به اندازه درکش انسان است و هر چه بیشتر درک کند و بفهمد انسان‌تر می‌شود.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه علایق و گرایش‌های باطنی ما باعث می‌شود که دنیا را چگونه بفهمیم ادامه داد: نهاد هیأت در جریان توحیدی نهال تمایل سازی است که می‌توان مسیر زندگی انسان را از ظلمات به نور برساند.

وی با اشاره به اینکه فعل و کارکرد هیأت‌های مذهبی مودت به اولیای خدا و ابراز این علاقه است بیان کرد: نگاه حاج قاسم تمدن‌سازی و تاریخ سازی بود و با نگاه تاریخ‌دانی نمی‌توان انسان‌سازی کرد و کار هیأت را انجام داد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حاج قاسم فرمود «جمهوری اسلامی ایران حرم است» و این نگاه جامع الاطراف بودن حاج قاسم است که همه را از خود می‌بیند گفت: ما امروز در کشور به این نگاه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه انتظار نداشته باشیم که همه سلایق مانند هم باشند و همه مانند هم حرف بزنند ادامه داد: هنر هیأت این است که همه این سلایق را دور هم جمع کند و کار دینی انجام بدهد و حاج قاسم اینگونه بود.

ارسال نظرات