۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۰۷۷
آیت الله عبداللهی:

ارتباط دانشگاه و حوزه های علمیه باعث بالندگی بخش علمی کشور می شود

ارتباط دانشگاه و حوزه های علمیه باعث بالندگی بخش علمی کشور می شود
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: ارتباط دانشگاه و حوزه های علمیه می تواند زمینه بالندگی بیشتر بخش علمی کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان کرمانشاهی که به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ارکان علمی جامعه ما دانشگاه ها و دانشجویان هستند و سکان مدیریت آینده کشور به دست قشر دانشجوست.

این شاگرد برجسته حضرت امام راحل تاکید کرد: بنابراین باید نگاه دولتها به دانشجویان همواره نگاهی علمی و هدفمند باشد و تمام بسترهای شکوفایی این قشر مهم را مهیا سازند.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه دانشجویان چندین وظیفه مهم در جامعه بر عهده دارند، گفت: دانشجویان جدای از تحصیل و عمل آموزی، باید همواره در مسایل مهم کشور حضوری تاثیرگذار باشند، دانشجو نباید هرگز خود را منحصر به کتاب های درسی کند، بلکه دانشجو باید در مسیر رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین باشد.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه سخنان خود بیان داشت: با این وجود به عینه دیده می شود که بسیاری از جریانات سیاسی در کشور به نام دانشجو برنامه ها و اهداف خود را تعریف می کنند، لذا دانشجویان باید همواره مواظب باشند که خدایی نکرده در دام این جریانات حاشیه دار سیاسی گرفتار نشوند.

وی در ادامه به برخی از برنامه های دشمنان برای ایجاد چندصدایی بین دانشجویان و حوزه های علمیه اشاره داشت و گفت: ارتباط دانشگاه و حوزه های علمیه می تواند زمینه بالندگی بیشتر بخش علمی کشور را فراهم کند و متعاقب آن زمینه های وابستگی مملکت در بسیاری از بخش ها و حوزه ها را به خارج قطع کند که این خود کم دستاوردی نیست.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با این وجود باید گفت که جریان ها همیشه تلاش می کنند که دانشجوی ما در مسیر تحقق آرمان های نظام و انقلاب حرکت نکند کمااینکه در برهه هایی از تاریخ این انقلاب شاهد این تلاش مذبوحانه دشمنان بوده ایم.

این شاگرد برجسته امام راحل خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز شاهد حضور دانشجویان در قالب گروه های جهادی در اقصی نقاط کشور هستیم که این حرکتی انقلابی و ملی است که تداوم آن می تواند باعث از بین رفتن بخش زیادی از محرومیت ها شود.

آیت الله عبداللهی در پایان سخنان خود افزود: دانشجویان باید قدر فرصتی که امروز نظام اسلامی در اختیار آنان قرار داه است و نیز دانشجویان باید به نوعی در برابر ملت و مردم احساس تکلیف کنند و برای آبادی هرچه بیشتر این کشور تلاششان در چند برابر کنند./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات