۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۷۱۱۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران خبر داد؛

برگزاری پیش نشست همایش بزرگداشت آیت الله کوهستانی در مشهد

برگزاری پیش نشست همایش بزرگداشت آیت الله کوهستانی در مشهد
مازندران - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: پیش نشست علمی همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی دی ماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی، گفت: پیش نشست علمی این بزرگداشت، دی ماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فراخوان عمومی به منظور دریافت مقاله پیرامون این همایش ملی، افزود: این فراخوان به همه مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی ارسال شد.

زارع با اشاره به این که محور فراخوان مقاله این همایش ملی در سه محور اصلی سیره فردی، علمی آیت الله کوهستانی، سیره علمی و مطالعاتی آیت الله کوهستانی و سیره اجتماعی و سیاسی آیت الله کوهستانی تدوین شده است، افزود: تاکنون 32 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش علمی ارسال شده است.

دبیر این همایش با بیان این که تأکید ما در دریافت مقالات توجه به موضوعات کیفی و مرتبط با محورهای همایش است، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدودی که خصوص آیت الله کوهستانی وجود دارد، توجه به بعد کیفی مقالات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از همکاری حدود 50 نهاد ملی و استانی در برگزاری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از 60 استاد برجسته حوزه و دانشگاه ملی و استانی در حوزه علمی این همایش مشارکت دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سی آذر ماه را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش ملی اعلام کرد و افزود: داوری اصل مقاله های ارسالی از سوی محققان و پژوهشگران نیز دی ماه اعلام خواهد شد.

زارع با اشاره به این که این همایش ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسیده است، تصریح کرد: محققان و پژوهشگران با ارسال مقالات پیرامون محورهای اعلامی می توانند از امتیاز علمی این همایش بهره مند شوند.

دبیر همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی کوهستانی(ره) با بیان این که از مقالات ارسالی پیرامون موضوع های مرتبط با محورهای همایش استقبال می شود، بیان داشت: آثار برگزیده همایش در مجله های معتبر علمی کشور به چاپ خواهد رسید.

وی با اشاره به این که مرقد مبارک این شخصیت برجسته در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: بنا بر تصمیم شورای سیاست گذاری، پیش نشست این همایش قرار است دی ماه امسال در مشهد مقدس برگزار شد.

زارع با بیان این که همه تلاش ها باید در جهت برگزاری همایشی در شأن آیت الله کوهستانی باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در بعد علمی، تاکنون اقدامات خوبی از سوی محققان و پژوهشگران صورت گرفته که امیدواریم به غنای علمی این همایش کمک کند.

دبیر این همایش همچنین از اتمام ساخت فیلم مستند زندگی آیت الله العظمی کوهستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این فیلم از سوی حوزه هنری مازندران ساخته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین افزود: کتاب کلمان قصار آیت الله کوهستانی(ره) نیز با همکاری جمعی از محققان و پژوهشگران و از علاقه مندان ایشان جمع آوری، تدوین و به چاپ رسیده است./950/پ210/

ارسال نظرات