۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۹۷۱۹۶
سفیر سابق آمریکا:

واشنگتن به مردم افغانستان خیانت کرده است

واشنگتن به مردم افغانستان خیانت کرده است
هوگو لارنس سرپرست سابق سفارت آمریکا در کابل گفت که واشنگتن با عمل نکردن تعهداتش به افغانستان به مردم این کشور خیانت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «هوگو لارنس» سرپرست سابق سفارت آمریکا در کابل گفت که تصمیم‌های دولت ترامپ و بایدن از دلایل اصلی سقوط دولت افغانستان بود.

وی با انتقاد از توافق ترامپ با طالبان و ادامه عملی شدن غیرمشروط آن در دولت بایدن تصریح کرد که واشنگتن با عمل نکردن به تعهداتش در قبال افغانستان به مردم این کشور «خیانت» کرده است.

سرپرست سابق سفارت آمریکا همچنین وضعیت اقلیت‌های قومی در افغانستان را نگران کننده خواند و بر رعایت حقوق آن‌ها تاکید کرد.

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود، قصد آمریکا برای تلافی کشته شدن نظامیانش به معنای آن است که آنها می‌خواهند از اینکه مأموریت‌ 20 ساله‌شان شکست خورده، انتقام بگیرند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز چندی قبل با اشاره به جنگ‌افروزی‌های آمریکا ادامه داد: در 20 سال گذشته، عملیات نظامی آمریکا از جمله جنگ در افغانستان منجر به کشته شدن بیش از 800 هزار نفر شده است که از این تعداد حدود 335 هزار نفر غیرنظامی بودند.

وی خاطرنشان کرده بود: جامعه بین‌المللی هنوز هیچ تحقیق یا پاسخگویی از آمریکا ندیده است. این لکه‌ای پاک نشدنی در تاریخ حقوق بشر بین‌المللی است./۹۸۸/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات