۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۶۹۷۲۱۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مشکل امروز کشور ضعف در عرصه پژوهش است

مشکل امروز کشور ضعف در عرصه پژوهش است
آیت الله بهشتی با بیان اینکه مشکل امروز کشور ضعف در عرصه پژوهش و به زبان بهتر پژوهش فروشی است، گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود به پیشرفت نمی رسیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله احمد بهشتی امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران وفناوران برتر استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: از وقتی در دهه سی برای فعالیت علمی از شیراز به قم آمدم، تلاش کردم که دو بخش حوزوی و دانشگاهی را به یکدیگر پیوند بزنم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در آن سال‌ها بزرگانی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح پیشگام این مساله بودند، اظهار کرد: شهید مطهری در دانشکده فلسفه دانشگاه تهران تدریس می‌کرد و همین مساله برای ما طلاب الهام بخش بود که می‌توانیم اثرگذاری خاصی در عرصه‌های علمی در کشور داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ با اشاره به دوران تحصیل و اخذ دکتری در دانشگاه تهران گفت: به دلیل فشار ساواک، پایان نامه دکتری من تا سال ۵۶ طول کشید و به دلیل فشارهایی که از آن ناحیه وارد شد، بنده فقط در دبیرستان تدریس می‌کردم؛ اما در حین تدریس به تحقیق و تدریس در حوزه نیز مشغول بودم.

رئیس سابق دانشگاه قم ادامه داد: پس از انقلاب به مجلس رفتم و در دانشگاه تهران مشغول به تدریس شدم و بیش از ده سال است که بازنشست شدم.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه مشکل امروز کشور در عرصه پژوهش، ضعیف بودن پژوهش و به زبان بهتر پژوهش فروشی است، تصریح کرد: امروز در خیابان انقلاب عده بسیاری ایستاده‌اند و پژوهش خرید و فروش می‌کنند و افراد بسیاری که نیاز به مدرک دارند مشتری خوبی برای این افراد هستند که با این روش، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

ارسال نظرات