۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۹۷۳۲۶

تاکید مقاومت بر «مقاومت و انتفاضه» برای بازدارندگی در برابر اسرائیل

تاکید مقاومت بر «مقاومت و انتفاضه» برای بازدارندگی در برابر اسرائیل
گروه‌های مقاومت فلسطین در سالروز انتفاضه سنگ بر تداوم و افزایش عملیات‌ها و متشنج کردن وضعیت به روی دشمن صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، گروه‌های مقاومت فلسطین در سالروز انتفاضه سنگ تأکید کردند که همچنان به گزینه مقاومت به عنوان یک گزینه راهبردی پایبند هستند.

خبرگزاری شهاب، ضمن نقل بیانیه این گروهها، گزارش داد، دشمن صهیونیستی مسئول تأخیر در برداشتن محاصره غزه و مسئله بازسازی است و طرف‌های میانجی نیز مسئول این امر هستند.

در این بیانیه، ضمن قدردانی از عملیات‌های قهرمانانه در کرانه باختری علیه صهیونیستها، بر تداوم و افزایش عملیات‌ها و متشنج کردن وضعیت به روی دشمن صهیونیستی تأکید شد.

بر اساس این بیانیه، فقط مقاومت و انتفاضه می‌تواند باعث بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی شود و بازداشت سیاسی، سرکوب آزادی‌ها توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری مردود و محکوم است.

گروه‌های مقاومت بر حمایت از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی تأکید کردند؛ به ویژه اسرایی که همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

این گروه‌ها خاطر نشان کردند، هر گونه دیدار که برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها باشد، چه از سوی سازمان آزادیبخش باشد یا کشور‌های عربی، به شدت محکوم است.

در پایان این بیانیه آمده است، کشور‌های عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، شریک تجاوزات مداوم این رژیم علیه ملت و مسئله فلسطین هستند.

انتفاضه سنگ که از آن تحت عنوان انتفاضه نخست یاد می‌شود، در ۱۸ آذر ۱۳۶۶ در جبالیا در نوار غزه آغاز شد و سپس به دیگر شهرها، روستا‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی کشیده شد.

عامل ایجاد جرقهٔ اول انتفاضه حادثه‌ای بود که در آن چند کارگر فلسطینی توسط یک رانندهٔ کامیون اسرائیلی در نزدیکی دیوار «اریز» زیر گرفته شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات