۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۹۷۳۲۷

واکنش کتائب به انفجار بصره؛ هدف، مشروعیت‌بخشی به حضور آمریکاست

واکنش کتائب به انفجار بصره؛ هدف، مشروعیت‌بخشی به حضور آمریکاست
کتائب حزب الله عراق در واکنش به حمله تروریستی در بصره گفت که عوامل آمریکا با این انفجارها قصد دارند به حضور نظامیان آمریکا مشروعیت ببخشند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، جنبش کتائب حزب الله عراق شامگاه امروز سه‌شنبه، در واکنش به حمله تروریستی در بصره (جنوب عراق) تأکید کرد که مزدوران وابسته به محور صهیونیستی-آمریکایی-سعودی عامل آن هستند.

شبکه خبری النجباء ضمن نقل بیانیه این جنبش گزارش داد، افزایش روند اقدامات جنایتکارانه‌ در عراق که محور شر به انجام آن علیه غیر نظامیان عادت کرده، در راستای راهبرد پلید آمریکاییها برای مشروعیت‌بخشی به حضور خود است.

این جنبش با اشاره به ارتباط این انفجارها با زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق، تأکید کرد، جنایتهایی که اخیرا در دیالی و مخمور نیز صورت گرفت، نشان می‌دهد که عاملان آن، مزدوران آمریکا هستند.

کتائب خاطر نشان کرد، آمریکا این مزدوران را در زمانهای معینی تحریک می‌کند تا این توهم را به وجود آورد که خروج نیروهای این کشور از عراق، باعث بر هم خوردن وضعیت امنیتی و بازگشت دست پرونده واشنگتن یعنی گروه تروریستی داعش می‌شود.

این جنبش تصریح کرد، این رخدادهای خونبار تأکیدی بر این است که آمریکا و اذناب آن در داخل عراق و منطقه، هیچ ابایی ندارند که ملت عراق را وارد سریال کشتار جدیدی کنند و در ازای آن بتوانند نیروهای خود را در این کشور باقی نگه دارند.

کتائب با بیان اینکه باید با این سیاست و طرحها مقابله کرد، گفت که ملت عراق به خاطر وجود نیروهای آمریکایی، طی سالهای گذشته، قربانیان زیادی داده است، ولی دیگر تسلیم سیاستهای سرکوبگیری یا باجخواهی آمریکا نخواهد شد.

انفجار امروز در بصره، در نزدیکی بیمارستان الجمهوری به وقوع پیوست و در پی آن، هفت نفر شهید شدند. برخی از منابع عراقی گزارش دادند که به دنبال این انفجار، تعدادی مجروح شده‌اند؛ اما هنوز شمار دقیق مجروحان مشخص نیست.

استاندار بصره هم ضمن تروریستی خواندن این انفجار، خبر داد که این اقدام با یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده انجام شده است و در پی آن، ۴ نفر شهید و ۴ دیگر مجروح شده‌اند.

استاندار بصره با بیان اینکه برای بررسی این انفجار تروریستی جلسه‌ای امنیتی تشکیل می‌شود، از احتمال دست داشتن عناصر داعش در این اقدام خبر داد./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات