۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۹۷۳۳۱

برگزاری هفتمین دور گفتگوهای حقوق بشری ‌بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

برگزاری هفتمین دور گفتگوهای حقوق بشری ‌بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
هفتمین دور گفتگوهای حقوق بشری ‌بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به میزبانی کشورمان امروز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، هفتمین دور گفتگوهای حقوق بشری ‌بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به میزبانی کشورمان امروز به‌صورت مجازی برگزار شد.

ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو ها را منصوره شریفی صدر مدیر کل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه بر عهده داشت و ریاست هیات اندونزیایی نیز بر عهده مدیرکل حقوق بشر وزارت امور خارجه اندونزی بود.

هدف از این گفتگوها، آشنایی با وضعیت حقوق بشر در دو کشور، ایجاد درک بهتر از واقعیت‌های موجود و تبادل تجربیات میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در زمینه حقوق بشر بود.

طرفین در رابطه با موضوعات و تحولات حقوق بشری دو کشور، همکاری در حوزه‌های مورد علاقه در چارچوب سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد و سایر مجامع بین المللی، همکاری در خصوص ارتقا و حمایت از حقوق زنان، حقوق افراد دارای معلولیت و اقدامات حقوق بشری صورت گرفته در دوران کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

طرف ایرانی ضمن قدردانی از موضع اندونزی در دادن رأی منفی به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش مساعدت و همکاری دو کشور در مجامع بین المللی شد.

در پایان این گفتگوها، طرفین توافق کردند همکاری سالانه خود را ادامه داده و دور بعدی گفتگوها برای همکاریهای حقوق بشری بین دو کشور را در سال 2022 در جاکارتا برگزار کنند.

ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگوها را خانم شریفی صدر مدیر کل زنان و حقوق بشر وزارت امورخارجه بر عهده داشت و ریاست هیات اندونزیایی نیز بر عهده مدیرکل حقوق بشر وزارت امور خارجه اندونزی بود.

هدف از این گفت وگوها، آشنایی با وضعیت حقوق بشر در دو کشور، ایجاد درک بهتر از واقعیت‌های موجود و تبادل تجربیات میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در زمینه حقوق بشر بود.

طرفین در رابطه با موضوعات و تحولات حقوق بشری دو کشور، همکاری در حوزه های مورد علاقه در چارچوب سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد و سایر مجامع بین المللی، همکاری در خصوص ارتقا و حمایت از حقوق زنان، حقوق افراد دارای معلولیت و اقدامات حقوق بشری صورت گرفته در دوران کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

طرف ایرانی ضمن قدردانی از موضع اندونزی در دادن رأی منفی به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش مساعدت و همکاری دو کشور در مجامع بین المللی شد.

در پایان این گفت وگوها طرفین توافق کردند همکاری سالانه خود را ادامه داده و دور بعدی گفت وگوها برای همکاری های حقوق بشری بین دو کشور را در سال 2022 در جاکارتا برگزار کنند./۹۸۸/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات