۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۷۳۵۷
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

امکان استفاده از خدمات بیمه سلامت باید برای تمامی شهروندان فراهم شود

امکان استفاده از خدمات بیمه سلامت باید برای تمامی شهروندان فراهم شود
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: باید شرایط امکان استفاده از خدمات رایگان بیمه سلامت برای تمامی شهروندان و حتی اتباع بیگانه ساکن در ایران هم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در دیدار معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه در رابطه با سلامت مردم قدمهای خوبی برداشته می‌شود و این مهم مورد تاکید رییس جمهوری هم قرار دارد که جای بسی خرسندی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید در استفاده از خدمات بیمه فرقی بین شهروندان ساکن کشور قائل نباشیم زیرا از کشور ما به عنوان "ام القراء" یاد می شود و بر این اساس باید پناهگاه خوبی برای همه شهروندان ساکن ایران باشیم به ویژه در رابطه با اتباع افغانستانی باید این مهم مورد تاکید قرار بگیرد.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این دیدار گفت: حوزه سلامت کشور بدنبال اجرای کامل 2 برنامه مهم شامل نسخه‌نویسی الکترونیکی و رایگان شدن بیمه برای شهروندان به‌ویژه در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرهاست که همین مهم هدف اصلی ما در سفر به این استان است.

ناصحی افزود: بحث نسخه نویسی الکترونیکی فواید زیادی دارد از این جهت که مصارف سازمان وحوزه سلامت مشخص و شفاف می‌شود و جلوی تبانی‌ها و قاچاق دارو را می‌گیرد و از هرج و مرج جلوگیری می‌کند.

 وی اظهار کرد: پیاده شدن این طرح در کشورهایی که خیلی امکانات دارند حداقل یک دهه طول می کشد و در کشور ما هشت سالی است که در برنامه‌های توسعه آمده ولی 2 سالی است که بطور جدی روی آن کار می‌شود و ممکن است نارضایتی همکاران پزشک و مردم را به همراه داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک با توجه به اینکه دیگر نسخه کاغذی به دست بیمار داده نمی‌شود و بصورت الکترونیک برای داروخانه، آزمایشگاه، موسسه تصویربرداری و دیگر مراکز ارسال می‌شود و نیاز به کنترل کردن دارد قدری زمان‌بَر است و ممکن است تاحدودی در بین مردم ایجاد نارضایتی کند.

وی ادامه داد: البته ممکن است در اجرای این طرح، افرادی بخواهند سوءاستفاده کنند زیرا این طرح بزرگ ملی خیلی با منافع آنها تعارض دارد و بر این اساس برخی دوست ندارند انجام شود تا مشخص نشود که منابع سلامت در چه جایی مصرف می‌شود.

ناصحی تصریح کرد: این طرح در برخی استانها تا صددرصد تحقق یافته و در استانهایی از جمله اصفهان که کلانشهر دارند بخاطر وجود پزشکهای متعدد، فوق تخصص و مراکز ارجاعی از شهرهای دیگر، قدری روند تحقق کامل آن از میانگین کشوری پایین است.

وی موضوع دوم را رایگان شدن بیمه مردم بویژه در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر شهرها عنوان کرد و گفت: براساس برآورد صورت گرفته استان اصفهان هم 86 منطقه دارد که باید براساس فراخوانی به بیمه کردن رایگان مردم این مناطق پرداخته شود، در این راستا 90 درصد هزینه بیمارستان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند و این فرصت خوبی است و باید مردم از آن مطلع شوند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات