۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۹۷۵۲۷
امام جمعه قم:

دشمن با ابزار فساد و ابتذال به دنبال تضعیف نقش تاثیرگذار قم است

دشمن با ابزار فساد و ابتذال به دنبال تضعیف نقش تاثیرگذار قم است
آیت الله سعیدی گفت: دشمنان بوسیله ابزار فساد و ابتذال به دنبال تهی کردن قم از نقش تاثیرگذارش در انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی امام جمعه قم در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به نقطه تمایز انسان از سایر حیوانات و ملاک افضلیت انسان در عرصه هستی گفت: افضلیت انسان به ساختار جسمی او نیست بلکه معیار فضیلت انسان بر سایر موجودات به اختیار و واگذاری رشد و ترقی انسان به دست خود اواست.

نماینده ولی فقیه در استان قم با این بیان که تقوا مهم ترین وسیله ای است که انسان را از خطرات حفظ می کند، عنوان کرد: تقوا و پروای از خدا نه تنها ما را از خطرات حفظ می کند بلکه در رشد و ترقی ما نیز موثر است.

وی با بیان اینکه در مقابل متجاوز باید ایستاد، تاکید کرد: تسلیم در برابر متجاوز مساوی با مرگ است، مقاومت در مقابل ظالم مساوی با حیات و زندگی واقعی و شرافتمندانه است، طبق آیه 36 سوره توبه خداوند می فرماید اگر بیگانگان و مشرکان یکپارچه شدند شما مسلمانان هم متحد بشوید و بر متجاوزان حق نشناس یورش ببرید.

امام جمعه قم با توجه به اینکه دشمنان در برابر مسلمانان یکپارچه واحد شده اند، اظهار داشت: شما مسلمانان که اهل توحید هستید و یگانه پرست می باشید، سزاوارتر است که با وحدت کلمه و با اعتصاب به حبل الله در برابر مشرکان در صف واحد قرار بگیرید و با آن متجاوزین مستکبر بجنگید.

آیت الله سعیدی با توجه به حضور فعال حضرت زینب (س) در حماسه ماندگار عاشورا و حوادث بعد از آن اذعان کرد: حادثه عاشورا از نظر نظامی ظاهراً به شکست سپاه اسلام منجر شد و سپاه یزید به علامت پیروزی خاندان حضرت رسول(ص) را به همراه سرهای شهدا به اسارت برد ولی آنچکه باعث شد شکست نظامی سپاه اسلام در کربلا به یک پیروزی قطعی تبدیل شود بدون شک نقش فعال و تاریخ ساز حضرت زینب کبری(س) بود.

وی افزود: حماسه عاشورا نشان داد زن در حاشیه نیست و در متن حوادث مهم قرار دارد و این سفر پر خطر و پر خاطره حضرت زینب (س) در عین مظلومیت، با عزت و اقدار دشمن جنایتکار خود را به اسارت گرفته بودند و در دوران اسارت داغ ننگ ابدی برچهره پلید آن ها نشاندند.

آیت الله سعیدی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار تصریح کرد: پرستاری یکی از شغل های سخت و طاقت فرسا است، هرکسی قادر به این تکلیف الهی و انسانی نیست، تشکر شما مردم از پرستاران عزیز رعایت حال آن هاست.

وی با این بیان که هرکسی که هنوز واکسن نزده است به این کار اقدام کند، تاکید کرد: مراجع عظام تقلید به این امر مهم اقدام کردند و در تذکراتشان واکسن زدن را یک امر دینی، ملی، رعایت حقوق مردم و یک هدیه الهی و مبارک قلمداد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به جایگاه کلیدی و حساس جامعه پرستاری در کشور و نظام سلامت خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارد با درک جایگاه کلیدی و حساس پرستاران در نظام سلامت، مطالبات آن ها را مورد توجه قرار بدهد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب ما حسینی و زینبی است، تصریح کرد: از اول انقلاب زنان ما نقش بزرگ و برجسته ای را ایفا کرده اند، این پیروزی ها و موفقیت ها بخاطر نقش موثر و تاثیرگذار زنان در مراحل مختلف انقلاب است، دشمنان بخصوص صهیونیست ها با این نقش مهم بانوان دست به کار شده اند.

وی افزود: آن ها می خواهند انتقام خود را از بانوان انقلابی ما بگیرند، بانوان را از حجاب و عفاف و ارزش ها جدا کنند و به ابتذال و تباهی بکشانند و به سمت فرهنک منحط غربی در همه عرصه ها ببرند، دشمن از جمله مراکزی که هدف قرار داده شهر مقدس قم و حرم اهل بیت و مرکز انقلاب است.

آیت الله سعیدی در پایان با بیان اینکه دشمنان بوسیله ابزار فساد و ابتذال به دنبال تهی کردن قم از نقش تاثیرگذارش در انقلاب می باشند، خاطرنشان کرد: با قیام شما مردان و زنان و مسئولان در برابر این دزدان مزدور نقشه آنان را نقش برآب خواهید کرد.

ارسال نظرات