۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۹۶۹۴۴
آیت الله سعیدی عنوان کرد؛

هوشیاری ملت ایران عامل اصلی شکست فتنه گران و دولت های مستکبر

هوشیاری ملت ایران عامل اصلی شکست فتنه گران و دولت های مستکبر
امام جمعه قم با بیان خدمات دولت سیزدهم و اعاده حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی گفت: مردم باید مراقب حیله و فریب دشمن در ناکارآمد جلوه دادن دولت باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی امام جمعه قم با این بیان که زندگی انسان ها دارای دو فصل گذرا و ثابت و ماندگار است، گفت: فصل گذرای زندگی ما همین مدتی است که در دنیا سپری می کنیم و فصل ثابت و ماندگار ما با هجرت از این دنیا و سپری شدن آن آغاز می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به فضلیت انسان نسبت به سایر موجودات اظهار داشت: تمام شرافت و برتری بشریت نسبت به سایر موجودات به این است که سازنده کمال زندگانی انسان، دست و اعمال و عقاید اوست، زمانی انسان در سازندگی زندگی خود موفق می شود که محور همه فعالیت هایش تقوای الهی باشد.

وی با بیان اینکه جنگ در 4 ماه از سال حرام است و در سوره توبه پیرامون جنگ با مشرکان مطالبی بیان شده و در قرآن خداوند رعایت احترام ماه های حرام را برمسلمانان واجب کرده است، ابراز داشت: ارتکاب محرمات در این ماه ها از شدت و زشتی بیشتری نسبت به ارتکاب گناه در سایر ماه ها برخوردار است و از مسلمانان خواسته شده است به سنت های الهی احترام بگذارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به خاصیت گریه براهل بیت (ع) تصریح کرد: به برکت گریه بر اباعبدالله الحسین (ع) باید همه وجودمان زهرایی، علوی و حسینی شود، بازارمان حضرت عباسی باشد، پوشش زنانمان فاطمی و زینبی و جوانان ما باید علی اکبری باشند، اگر رنگ اهل بیت بر بازار، پوشش، حوزه و دانشگاه و مسئولان ما ننشیند در قبر و قیامت از دست گیری اهل بیت خبری نخواهد بود، تا زنده هستیم به برکت اهل بیت رنگ و بوی اهل بیت را به خود بگیریم و با تقوای الهی به آنان نزدیک شویم.

امام جمعه قم با این بیان که یکی از معضلات اجتماعی و سوغات غرب بی بند و بار، ارتباط نامشروع دختر و پسر تحت عنوان دوستی است، اذعان کرد: در اسلام این ارتباط گیری که خارج از چارچوب شرع مقدس است، ممنوع و حرام شمرده می شود که متاسفانه اینگونه ارتباط ها قربانی های زیادی را هم در جامعه گرفته است.

وی افزود: ارتباط پسر و دختر نامحرم به دوگونه است؛ ارتباط به قصد جدی برای ازدواج و ارتباط به قصد نفس ارتباط و هوس رانی، در ارتباط به قصد ازدواج خود ارتباط هدف نیست و مقدمه ای برای ازدواج است که ضوابط چنین ازدواجی در چارچوب خاص و با رعایت تمام احکام الهی و ترجیحاً با اطلاع خانواده ها برای شناخت همسر آینده می باشد که حد و مرز آن در رساله مراجع بیان شده است لازم است جوانان عزیز قبل از برقراری هر گونه ارتباطی با نامحرم با مراجعه به رساله عملیه مرجع خود با احکام و حدود آن کاملاً آشنا گشته تا مبادا در این رهگذر دچار گناه و انحراف بشوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به  رعایت حجاب و عفاف و حرمت خلوت با نامحرم خاطرنشان کرد: آمران به معروف به این واجب الهی عمل کنند، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی با کسانی که فضا، جو و قانون جامعه را می شکنند، برخورد جدی صورت بگیرد، هم کارهای ایجابی و هم کار سلبی دارید و هر دو لازم است، مردم ما از مسئولین می خواهند با کسانی که سدهای حجاب را می شکنند با قاطعیت برخورد شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: به زعم آمریکا و هم پیمانانش ایجاد آشوب و بحران هرچند مقطعی در کشور می تواند فضای تنفسی را برای این دولت های مستکبر فراهم کند تا در سر میز مذاکرات بتوانند به حق کشی ها خودشان نسبت به جمهوری اسلامی ادامه بدهند و ایران را مجبور کنند از اصول و مواضع به حق خود کوتاه بیاید.

امام جمعه قم با ییان اینکه بحران آب یا هر مسئله دیگری می تواند رمز آشوب و فتنه برای دشمنان کینه توز نظام باشد، افزود: هوشیاری مردم در طول این سال ها و جدا کردن صف خود از آشوبگران عامل اصلی شکست فتنه گران و دولت های مستکبر و متجاوز است. 

وی در ادامه با اشاره به خشک سالی و کمبود بارش باران گفت: بدون شک یکی از معضلات کشور طی چندین سال گذشته خشکسالی است که مردم را نسبت به امور معیشت خود نگران کرده است به خاطر همین شرایط کم آبی نیازمند مدیریت جدید با نگاه اضطراری و با عزم و اراده جهادی دارد و دولت هم برای حل این بحران وارد عمل شده است و ضمن شنیدن سخن کشاورزان با کمک و همراهی مردم به دنبال راهکار عملی و منصفانه است.

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت سیزدهم برای احقاق حق و اعاده حقوق ملت ایران مصصم است، تصریح کرد: با این وجود که هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده است اما چند میلیارد از پول های بلوکه شده کشور آزاد شده است، با توجه به خدمات انجام شده در این مدت کوتاه از عمر دولت جدید، مردم باید مراقب حیله و فریب دشمن در ناکارآمد جلوه دادن دولت باشند.

آیت الله سعیدی در پایان با اشاره به روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی با رای موافق بیش از 99 درصد مردم ایران در سال 1358 خاطرنشان کرد: امیدواریم روسا و مسئولان ما به همه این قوانین عمل کنند چرا که این قوانین ثمره مجاهدت ها و تلاش علما، اندیشمندان و خون پاک شهیدان و جانبازان اسلام است.

ارسال نظرات