۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۶۳۰۶
امام جمعه قم:

دستگاه های اجرایی در قبال چهره فرهنگی قم مسئول هستند

دستگاه های اجرایی در قبال چهره فرهنگی قم مسئول هستند
آیت الله اعرافی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای کنترل آسیب ها و مفاسد اجتماعی و هر چیزی که چهره ایمانی شهر را از بین می‌برد مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی، خطیب امروز نماز جمعه قم با اشاره به جایگاه احترام متقابل کوچک‌تر‌ها به افراد بزرگتر گفت: اسلام بر رعایت احترام نسبت به برخی از افراد تأکید بیشتری دارد که یکی از آن‌ها عالم دینی است و در جامعه اسلامی باید نسل جوان به افراد بزرگ‌تر احترام بگذارند؛ رعایت شخصیت فرزندان نیز یک اصل مهم ازلحاظ اخلاقی است و ابزاری برای تأثیرگذاری تربیت کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس به بصیرت و شجاعت ایشان اشاره کرد و افزود: این شهید بی‌باکانه در برابر نقشه‌های انگلیس ایستادگی کرد و مقابل کفر و توطئه‌های پیچیده یک تنه بود و هیچ ترس، اشتباه و خطایی نداشت؛ او با بصیرت ادامه داد و برای دفاع از اسلام و ملت جان داد اما تسلیم نشد.

امام جمعه قم همچنین تأکید کرد: مجلس دو وظیفه مهم دارد که باید با طهارت به آن بپردازد؛ یکی قانون‌گذاری بر اساس اسلام و دیگری نظارت بر اجراست و همچنین در این مسیر باید از نخبگان جامعه چه حوزوی و چه دانشگاهی برای اصلاح قوانین استفاده کند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید اندیشمند و مردم گرا باشد و قوانینی را تصویب کند که از بار مشکلات مردم بکاهد و همچنین باید در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم بکوشد؛ امروز مردم با مشکلات زیادی رو به رو هستند و مجلس باید با نظارت صحیح برای رفع مشکلات جامعه اقدام کند.

آیت الله اعرافی در ادامه به هفته بسیج اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم روحیه بسیجی را در جامعه مستقر کنیم زیرا بسیج مظهر اقتدار کشورمان است و این جوانان بسیجی کشور بودند که ما را از دست دشمن نجات دادند؛ این فرهنگ و حضور بسیج بود که در هر جا حضور داشته باشد سبب رفع مشکلات می‌شود.

وی شهر قم را جایگاه معارف دینی و اهل بیت علیهم السلام خواند و با اشاره به اهمیت این شهر گفت: در این شهر با عظمت نباید آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی دیده شود؛ دستگاه‌های مسئول برای کنترل آسیب و مفاسد اجتماعی و هر چیزی که چهره ایمانی شهر را از بین می‌برد مسئول هستند.

در پایان آیت الله اعرافی از حوزویان، دانشگاهیان، بازاریان و تمام اقشار و اصناف شهر مقدس قم خواست تا با احیای امر به معروف و نهی از منکر با مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی و فقر مقابله کنند و همچنین خطر مشکلات فرهنگی را بیش از فقر عنوان کرد.

ارسال نظرات