۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۹۷۵۷۱
امام جمعه ملبورن استرالیا:

حضرت زینب الگویی کامل برای بانوان است

حضرت زینب الگویی کامل برای بانوان است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور نمازگزاران در شهر ملبورن استرالیا برگزار شد گفت: حضرت زینب الگویی کامل برای بانوان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور تعداد زیادی از نمازگزاران در مجتمع والعصر شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها را به عاشقان خانواده عصمت و طهارت تبریک و تهنیت گفت.

وی با بیان این که پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام نجات دهنده واقعی بشریت و کرامت انسانی است، ابراز داشت: بانوان امروز باید از سیره ثانی زهرا حضرت زینب کبری (س) پیروی کنند.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که تاریخ هرگز نقش حیاتی و فداکاری های حضرت زینب سلام الله علیها را فراموش نخواهد کرد، اظهار داشت: در وضع موجود که قدرت های استکباری برای تضعیف جهان اسلام تلاش می کنند، ملت های مسلمان باید مانند حضرت زینب  سلام الله علیها، علیه ظلم و ستم بپا خیزند.

وی با اشاره به این که حضرت زینب کبری سلام الله علیها بعد از حادثه کربلا وظیفه تبلیغ اسلام را بعهده گرفت تا تلاش های سید و سالار کربلا حضرت امام حسین علیه السلام بی ثمر نماند، بیان داشت: ایشان اهداف قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به تمامی دنیا مخابره کرد و مردم شام را از خواب غفلت بیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با بیان این که مقاومت و مجاهدت حضرت زینب سلام الله علیها، علیه رژیم طاغوتی یزید، درس بزرگی برای تمام آزادگان و حامیان عدالت و انصاف در جای جای جهان است، گفت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود و این که امروز کربلا به دست جهانیان رسیده است بخاطر تدبیرهای حکیمانه حضرت زینب سلام الله علیها السلام است.

وی در آخر این روز مسعود را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و تمام پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در نقاط مختلف جهان تبریک و تهنیت گفت./۹۸۸/

ارسال نظرات