۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۷۵۸
مدیر حوزه علمیه اصفهان:

کانون مؤلفان حوزوی تشکیل شود

کانون مؤلفان حوزوی تشکیل شود
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: کانون مؤلفان در حوزه علمیه اصفهان تشکیل شود که مانع از موازی کاری در انتخاب موضوعات برای تالیفات گردد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در مراسم تجلیل از مؤلفین و محققین حوزه علمیه اصفهان به مناسبت هفته پژوهش، بیان کرد: نگارش کتاب، کار بسیار ارزشمندی است و این کارهمت والا می خواهد. همچنین یکی از راه هایی که می توانیم به وسیله آن فرهنگ دینی را در جامعه ترویج داد کتاب و کتاب نویسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقال علم به انسان از طریق چشم و مطالعه کتاب رقم می خورد، گفت: نگارش کتاب متناسب با نیازهای مبتلابه از ضروریات جامعه امروز است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: بسیار پسندیده است که در حوزه علمیه جایگاهی چون کانون مؤلفین باشد که موضوعات تحقیق و تالیف شده توسط مؤلفین را ثبت و ضبط کند و آنان پیش از نگارش و تحقیق جدید، موضوعات را بررسی و از آن کانون سؤال کنند تا از موازی کاری در امر نویسندگی ممانعت شود.

امام جمعه اصفهان در ادامه به بیان چند نکته پیرامون نحوه نگارش و چاپ کتاب پرداخت و تصریح کرد: نکته اول اینکه در نگارش کتاب، مولفین از فونت مناسب، زیبا و با اندازه خوب بهره ببرنند، چرا که مانع از خستگی چشم خواننده می شود.

وی افزود: دومین نکته، نویسندگان سعی کنند از روزنامه نویسی مطالب خود پرهیز کنند و برای هر صفحه حداقل یک تیتر و میان تیتر آورده شود که خوانندگان بتوانند از مطالب بهتر استفاده کنند و از یکنواختی مطالب جلوگیری شود.

آیت الله طباطبائی نژاد در ادامه با بیان اینکه امید داریم، بتوانیم مشمول مصداق این روایت از امام رضا(ع) شویم که فرمودند «هر کسی دین ما را احیا کند، خداوند او را رحمت می کند»؛ به تعبیر امام معصوم، احیای دین همان راه ترویج علوم دینی است.

وی با تاکید براینکه نگارش کتاب و منبر رفتن از جمله راه های ترویج دین است، عنوان کرد: به مبلغین توصیه می کنم اگر سلسله منبرهای خود را به کتاب تبدیل کنند، بسیار سودمند خواهد بود و این نگارش کتاب سبب ماندگاری سخنانشان در گذر زمان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان خطاب به نویسندگان حوزوی خاطرنشان کرد: امیدوارم که علوم را یاد بگیرید و نگارش کنید و به تالیفات خود عمل کنید، که در غیر اینصورت دچار خسران خواهید شد، چون دیگران از مطالب ما بهره برده و رستگار شده اند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محسن جلالی معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان، ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: امسال دومین سال متوالی است که جلسه تجلیل از مؤلفین حوزوی برگزار می شود و امسال همزمان با هفته پژوهش از ۲۳ مؤلفی که در سال ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تالیف داشته اند ضمن دریافت اثر آنها و ثبت نام آنها در سامانه مولفین تجلیل و تقدیر میکنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دراین مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مرکز خدمات اصفهان نیز دعوت شده اند، گفت: این دعوت با هدف آن است که مسولین مربوطه ضمن آشنایی با مولفین حوزه اصفهان، به بیان حمایتهای خود از مولفین و پژوهشگران بپردازند.

وی ابراز کرد: همکارانم در معاونت پژوهش اهتمام دارند تا اطلاعات مؤلفین حوزوی را جمع آوری و تکمیل و به روز رسانی کنند و با تشکیل کانون مولفین، حمایت های مناسبی از این محققین به صورت منظم و رسمی داشته باشند.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: امیدواریم این جلسات در هفته پژوهش موجب دلگرمی بیشتر و عزم راسختر برای تبلیغ معارف قرآن و اهل البیت (ع) در قالب کتاب و فضای مجازی توسط مولفین و محققین حوزه اصفهان باشد و در سالهای آینده شاهد تالیفات بیشتر حوزویان باشیم.

وی ابراز کرد: نویسندگان حوزوی در نگارش کتاب و ادامه راه نویسندگی از سختی ها و مشکلات دلسرد نشوند و طلاب را هم با خود همراه سازند.

در ادامه جلسه، برخی از مؤلفین به بیان انگیزه های خود برای نگارش و همچنین توصیف تألیفات خود پرداختند ./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات