۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۹۷۸۴۹
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

انتقاد از ترویج رویه های نادرست فرهنگی با توجیه اشتباه در جامعه

انتقاد از ترویج رویه های نادرست فرهنگی با توجیه اشتباه در جامعه
مازندران - امام جمعه ساری با انتقاد از ترویج فرهنگ غلط غربی نظیر سگ گردانی در جامعه، گفت: متأسفانه این گونه رویه های غلط با توجیه اشتباه در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش سومین دوره طرح ملی لاله های روشن با اشاره به اهمیت مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، بر ضرورت توجه همه نهادهای متولی پیرامون ترویج این مسأله تأکید کرد.

وی با بیان این که عفاف و حجاب موجب حفظ و تقویت کرامت و جایگاه زن در جامعه اسلامی می شود، افزود: دشمنان دین و انقلاب در تلاش هستند با ترویج بی بندوباری و بدحجابی در جامعه، هویت و فرهنگ دینی و انقلابی را در جامعه کمرنگ کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مسأله عفاف و حجاب تنها یک فرد مربوط نمی شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و خانواده دو نهاد مهم و اثرگذار در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت توجه به تربیت و فرهنگ دینی از سوی دستگاه تعلیم و تربیت و همچنین نهاد خانواده تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ و تربیت دینی از یک نسل به نسل دیگری منتقل شود.

امام جمعه ساری با بیان این که در مسائل مهمی همچون عفاف و حجاب، نماز، راستی و درستی، ادب و صداقت نقش دستگاه تعلیم و تربیت و خانواده بسیار راهبردی و مهم است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در ترویج و نهادینه کردن این امور مهم استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که سعادت حقیقی در تربیت دینی است، تصریح کرد: خانواده ها به عنوان نخستین و اثرگذار ترین بخش در تربیت دینی و فرهنگی فرزندان نقش بسیار مؤثر و کلیدی در این حوزه دارند.

وی با گلایه از برخی ولنگاری ها و ترویج فرهنگ غلط غربی نظیر سگ گردانی در جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه این فرهنگ غلط با توجیه اشتباه در حال گسترش پیدا کردن در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رویه های غلطی همچون سگ گردانی در شأن جامعه ما نیست، تصریح کرد: کسانی که مروج این رویه های غلط در جامعه هستند آموزش های غلط هم کنار آن می گذارند و از جایی این مسائل به آنها القاء می شود.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه رویه های غلط با القائات نادرست در حال ترویج در جامعه است، تصریح کرد: باید با ترویج و توجه ویژه به تربیت دینی مانع از گسترش فرهنگ غلط غربی در جامعه جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که رزمندگان جبهه اسلام بدون توجه به مسائل دنیوی و برای دفاع در دین، مملکت و ملت به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند، افزود: این شهدا در سایه همین فرهنگ اصیل دینی آن حماسه های عظیم را خلق کردند./950/پ210/

ارسال نظرات