۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۹۷۸۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

خودسازی و جامعه پردازی پیش‌نیاز دستیابی به تمدن اسلامی است

خودسازی و جامعه پردازی پیش‌نیاز دستیابی به تمدن اسلامی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی گفت: اگر نخبگان جامعه درزمینهٔ خودسازی موفق بوده و درعین‌حال به جامعه پردازی نیز اهتمام داشته باشند، تمدن اسلامی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی، اظهار داشت: نقشه مسیر انقلاب توسط امام خمینی (ره) طراحی‌شده و برنامه‌ای مشخص دارد که برای رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی لازم است در این مسیر و طبق نقشه حرکت کنیم تا ایصال الی المطلوب اتفاق بیفتد.

وی افزود: امام (ره) با آگاهی و نگاه مجتهدانه مسیر را برای انقلاب طراحی کرده‌اند تا ما بتوانیم راحت‌تر به دنبال هدف اصلی بشریت حرکت کنیم و اگر نقدی در آن وجود دارد باید گفتگو شود؛ در غیر این صورت اگر نقشه را قبول داریم باید بر اساس همان نقشه به مسیر ادامه بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز در گام دوم انقلاب و پس از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی که مرحوم امام آن را پایه‌گذاری کردند و مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده آن هستند، بار مسؤولیت جوانان بیشتر شده که این مسئله را رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به‌صراحت بیان فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: در رأس همه مسؤولیت‌هایی که جوانان به عهده دارند، مسؤولیت دانشجویان بسیار خطیرتر و مهم‌تر است؛ چراکه مخاطب اصلی حرکت انقلاب، این شجره طیبه‌ای که با خوان شهدا و ایثارگری ایثارگران به دست ما رسیده است و خاری در چشم دشمنان شده است، جوانان و علی‌الخصوص نخبگان و دانشجویان مطالبه گر است.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان هم مسئله تمدن اسلامی را بیان فرموده‌اند که این امر نشان‌دهنده اهمیت نقش دانشجویان دررسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی اظهار کرد: اهمیت و نقش دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان بسیار ارزشمند است؛ چراکه در آینده قرار است عده‌ای دانش‌آموز به دست شما تربیت شوند و آینده این نظام و انقلاب به دست شما رقم خواهد خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره حدیث «من نصب نفسه للنّاس اماما فلیبدأ بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره»، افزود: طبق فرمایش امام علی (ع) هرکس بخواهد مربی و معلم عده‌ای شود باید قبل از هر چیز در امر خودسازی موفق عمل کند تا بتواند مؤثر باشد که این موضوع را رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرموده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: امروز یکی از مشکلات جدی جامعه ما عدم خودسازی قبل از جامعه پردازی و کم مهارتی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست؛ لذا دانشگاه باید بستری را فراهم کند که دانشجویان ضمن فراگرفتن آموزش‌های لازم درزمینه تربیت و خودسازی هم ورود پیدا کنند.

 حجت‌الاسلام رفیعی گفت: اگر نخبگان جامعه درزمینهٔ خودسازی موفق بوده و درعین‌حال به جامعه پردازی نیز اهتمام داشته باشند، تمدن اسلامی محقق می‌شود./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات