۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۷۰۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیئات مذهبی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی نظام دینی است

هیئات مذهبی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی نظام دینی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی گفت: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی بوده و می‌توانند در بسیاری از مسائل جامعه تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مهرواره هوای نو که با حضور جمعی از مسؤولان تشکل‌های دینی استان برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند و می‌توانند در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه تأثیرگذار باشند.

وی افزود: مهرواره «هوای نو» باهدف معرفی برگزیدگان سال تشکل‌های دینی و معرفی و تکریم الگوهای برتر و وفاق گفتمان میان فعالان عرصه هیئت و ستایشگری اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود و در این مهرواره سعی بر این است که با همکاری و به‌کارگیری نخبگان متعهد عرصه اندیشه، هنر، مدیریت و رسانه، حرکتی عقلانی و مؤمنانه و نقطه عزیمتی به‌سوی خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مهرواره شامل تشکل‌های فرهنگی مردمی و تشکل‌های شاخص است و مقرر است تا این تشکل‌ها برنامه‌هایی را برای ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌هایشان طراحی کنند که یکی از آن‌ها مهرواره برگزیدگان سال هیئت‌ها و تشکل‌های دینی است که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور هیئت‌ها و تشکل‌های دینی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مهرواره افزود: هرچند مردم با مقوله هیئت آشنا هستند اما می‌خواهیم هیئت‌های شاخص و خدماتی که این هیئت‌ها ارائه می‌دهند و همچنین سبکی که هیئت‌ها و تشکل‌های شاخص بر اساس شرایط زمان ارائه می‌دهند را بیشتر از قبل معرفی شود و ارتباط دوسویه‌ای بین عموم مردم و جوانان با هیئت‌ها و تشکل‌های دینی اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: نگاه ما به تشکل‌های دینی و هیئت‌ها این است که این‌ها موتور پیشران مردمی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و به‌عنوان گروه‌های مردمی دریک شکل کاملاً خودجوش تشکیل‌شده‌اند و با عموم مردم در بخش‌های مختلف مرتبط هستند و یکی از بهترین موتورها و فضاهایی است که می‌تواند مقوله ارتباط مردم را در دایره گام دوم انقلاب اسلامی رهبری و مدیریت کند.

وی افزود: مهرو اره هوای نو در سال اول در بخش‌های کتاب هیئت، برترین هیئت‌ها، ستایشگران اهل‌بیت برگزار می‌شود. منظور از کتاب هیئت، کتاب‌ها و مکتوباتی است که در حوزه هیئت و هیئت داری و تشکل‌های دینی منتشرشده است و در بخش هیئت و تشکل‌های دینی به برترین هیئت‌ها که ایده‌های متفاوت و خلاقانه و خدمات متفاوت داشته‌اند خواهیم پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: این مهرواره در بهمن‌ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان سه بخش فوق به کار خود پایان خواهد داد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مزینانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
مهرواره هوای نو اقدامی بدیع و الگوی دیگر استانهاست.
0
0