۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۹۵۵۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیأت های مذهبی برای اصلاح فرهنگ دینی جامعه نقش‌آفرینی کنند

هیأت های مذهبی برای اصلاح فرهنگ دینی جامعه نقش‌آفرینی کنند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی هیأت‌های مذهبی در معادلات اجتماعی، گفت: هیئات مذهبی باید برای اصلاح فرهنگ دینی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست مسؤولان شورای هیئات مذهبی استان که با حضور حجت‌الاسلام مهدی متقی فر، مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیأت های مذهبی، الگوسازی، مبتنی بر دین‌باوری و رعایت هنجارها و ارزش‌ها در خانواده و جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: نقش جدی هیئات مذهبی قبل و بعد از اجرای مراسم دینی و مذهبی است و اگر بتوانیم در قالب هیئت مذهبی، مشکلات فردی و اجتماعی موجود در محله، منطقه و شهرستان را بررسی و رفع کنیم، آن‌وقت است که هیأت مذهبی نقش خود را خوب ایفا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: عملکرد یک هیأتهای مذهبی در تراز انقلاب اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که با نگاه هدایت محوری، مسائل فردی و اجتماعی مردم به‌ویژه در حوزه سلامت اخلاقی و ارزش‌های دینی را ضمن بررسی کردن برای آن اقدام مناسب داشته باشد.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین کارکرد هیئت مذهبی، کارکرد فرهنگی و گسترش فرهنگ است، تصریح کرد: هیئتی که بتواند، عشق و احساس اعضا هیئت را با شناخت واقعی از قرآن و ائمه (ع) توأم سازد، هیچ جریانی توان مقابله با آن را نخواهد داشت و در مقابل آن کم می‌آورد و اعضا آن هیئت در مقابل اکثر آسیب‌ها مصون خواهند بود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی هیئات مذهبی در راهبرد فرهنگ دینی جامعه مؤثر است، گفت: رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) به‌صورت فردی و اجتماعی بعد از برگزاری مراسم مذهبی، مبنای عملکرد هیئات مذهبی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی هیأت های مذهبی در معادلات اجتماعی، گفت: هیئات مذهبی باید برای اصلاح فرهنگ دینی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه جوانان هیأتی باید مطالبه گر باشند افزود: مطالبه گری در مسائل مختلف به‌ویژه مسائل اجتماعی باید به‌وقت و در چارچوب انجام شود که به فرموده رهبر معظم انقلاب، این مطالبه گری‌ها مایه امید به آینده خواهد شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات