۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۸۹۲۷۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

محدودیت‌های سفر اربعین بازبینی شود

محدودیت‌های سفر اربعین بازبینی شود
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی از مسؤولان خواست نسبت به رفع دغدغه هیئات و عزاداران برای سفر اربعین اقدامی منصفانه داشته باشند و محدودیت‌های سفر اربعین را بازبینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان ‌شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان، اظهار داشت: اربعین میعادگاه شیعیان و عاشقان اباعبدالله (ع) و یک کنگرهٔ بین‌المللی برای اظهار وفاداری مسلمانان و برخی پیروان ادیان و مذاهب دیگر به ساحت مقدس امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اربعین نقطه اتصال گذشتهٔ تاریخ به آینده است، افزود: قیام اباعبدالله(ع) تنها به عاشورا منحصر نمی‌شود و اربعین فصلی برای تحقق شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ابعاد تمدنی راهپیمایی اربعین می‌بایست این رخداد بزرگ امسال با نگاهی وسیع‌تر موردبررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امسال بیماری کرونا تأثیر به سزایی بر تعداد زائران اعزامی به کربلای معلا داشته است؛ اما باید این محدودیت‌ها به‌صورت منصفانه و عاقلانه اعمال شود.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: یکی از خواسته‌های ما و همه هیئات مذهبی برای سفر اربعین، لغو قانون داشتن کارت واکسن برای زائرین و اکتفا به آزمون کرونا است چراکه روند واکسیناسیون در هردو کشور برای افراد سالمند در حال انجام است و بهتر است این شرط برداشته شود تا جوانان و نوجوانان از این سفر معنوی محروم نشوند.

وی با بیان این‌که در حال حاضرسفر به دیگر کشورها بدون محدودیت در حال انجام شدن است، اظهار کرد: تسهیل در امر اعزام زائران و بازگشایی مرزهای زمینی برای سفر اربعین از مطالبات جدی ما و عاشقان حسینی است تا این کنگره عظیم و اجتماع میلیونی شیعیان و دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) به بهترین شکل ممکن و شایسته شأن و جایگاه اربعین برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سهمیه ۱۵۰ نفری خراسان شمالی برای سفر اربعین افزود: با در نظر گرفتن سهمیه ۳۰ هزار ایرانی برای اعزام به همایش اربعین حسینی و نسبت جمعیت خراسان شمالی به جمعیت کل کشور، می‌بایست تعداد ۳۰۰ نفر از این استان اعزام شوند و این‌یک مطالبه جدی از مسئولان کشور است تا حق این استان ضایع نشود./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات