۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۷۴۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اعلام آمادگی برای نصرت و حضور، عصاره زیارت اربعین است

اعلام آمادگی برای نصرت و حضور، عصاره زیارت اربعین است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اوج عرفان زیارت عاشورا جمله «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» و اعلام آمادگی برای نصرت و حضور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان آموزش مدارس علمیه استان، با اشاره به نکوداشت ویژه اربعین امسال از سوی دوستداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به شرایط کرونایی، به تبیین جایگاه و ارج و قرب زیارت سیدالشهدا (ع) پرداخت.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید خداوند در کنار عالم ملک و ملکوت 12 هزار عالم خلق کرده و از عالم ملکوت خواسته تا به زیارت امام حسین (ع) بروند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت زیارت اباعبدالله (ع) است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: با وجود اینکه زیارت اربعین، زیارت بسیار مختصری است؛ اما یکسری واجبات در زیارت اربعین وجود دارد که در هیچ زیارت دیگری وجود ندارد.

وی افزود: به این محور دعا که می‌فرماید: «السلام علی ولی الله؛ سلام بر ولی خدا» توجه کنید، بعد جلوتر که می‌آییم می‌بینیم به دلیل هوی و هوس دنیوی علیه امام حسین (ع) برنامه‌ریزی کردند و آخرت خویش را بر باد دادند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: همه ما حظی از دنیا داریم، جوانی، فکر و ظرفیت‌هایی که داریم درواقع حظ ما از دنیا است؛ اما اگر این حظ و بهره خود را در این دنیای به این عظمت به یک چیز ناچیز بفروشیم، می‌بینیم در قبال این‌که فروخته‌ایم چندان عایدی نداشته‌ایم، درواقع آخرت خود را به یک ضرر خیلی بزرگ فروخته‌ایم.

وی با بیان اینکه تقدس در مقابل تکبر قرار دارد، افزود: انسان می‌تواند در عین این‌که مقدس است متکبر هم باشد، آدم ظالم متکبر در ظلمش تکبر دارد درنتیجه می‌بینیم در چاه هوای نفس می‌افتد و به خاطر یک انگشتری، انگشت امام حسین (ع) را می‌برد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این‌که انسان در ظلم اوج پیدا می‌کند به‌گونه‌ای که برای یک انگشتری انگشت فرزند رسول‌الله (ص) را قطع می‌کند، نشان می‌دهد اگر انسان هوای نفسش بر او چیره شود، میل به دنیا پیدا کرده و به‌مرور به هر اقدامی دست می‌زند.

وی با بیان اینکه غضب یک ‌مرتبه پایین‌تر از سخط است، اظهار کرد: یک قسمت از زیارت اربعین در مورد حال و هوای افرادی است که متأسفانه نتوانستند زندگی دنیا، نفس و خواسته‌هایشان را مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در قسمت پایانی زیارت اربعین می‌گوییم یا اباعبدالله (ع) ما دلمان با شما بوده و امورات زندگی ما به طبع زندگی شماست.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید در مورد آنچه خدا به تو داده دقت داشته باش و سعی کن با استفاده از آنچه خدا در دنیا به تو داده آخرتت را به دست بیاوری؛ یعنی با دنیا، آخرتت را درست کن و اوج عرفان زیارت عاشورا هم در این جمله است: «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» که اعلام آمادگی برای نصرت است./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات