۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۵۴۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تلاش معاندان برای کم فروغ کردن اربعین راه به جایی نمی برد

تلاش معاندان برای کم فروغ کردن اربعین راه به جایی نمی برد
خراسان شمالی - حجت الاسلام خادمی گفت: تلاش معاندان برای کم فروغ کردن اربعین امسال راه به جایی نمی برد و این مراسم با رعایت الزامات، پرشور و باشکوه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی مراسم اربعین شهرستان بجنورد اظهار داشت: طبق آماری که در سطح کشور اعلام شد، ۹۵ درصد از هیئات مذهبی در ایام دهه اول محرم در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اصول بهداشتی را رعایت کردند به‌طوری‌که مقام معظم رهبری در سخنان خود از شور حسینی محرم امسال که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه بود تقدیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در اربعین امسال همانند دهه اول محرم مجالس عزاداری را برپا و عشق و ارادت خود را نسبت به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان و معاندان داخلی و خارجی در ایام دهه اول محرم هر چه توان داشتند برای زیر سؤال بردن برگزاری مجالس حسینی به کاربردند، اما راه به‌جایی نیافتند و به کوری چشم آن‌ها اربعین امسال هم پرشورتر برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: همان گروه‌هایی که در ایام دهه اول محرم چوب لای چرخ مجالس عزاداری امام حسین (ع) می‌گذاشتند، هم‌اکنون در حال تدارک برای تحت‌الشعاع قرار دادن مراسم اربعین هستند و با نشر شایعات به دنبال خدشه‌دار کردن مقدسات مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: هرچند تلاش‌های معاندان به‌جایی راه نیافت، اما بعد از دهه اول محرم موج جدید از بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا کرد که طبق نظر کارشناسان و ناظران، این موضوع نتیجه بی‌اعتنایی برخی هم‌وطنان و سفرهای برون‌شهری و عدم رعایت اصول بهداشتی است و ربطی به مجالس عزاداری محرم امسال ندارد.

وی اظهار کرد: امسال که به‌واسطه بیماری کرونا، توفیق حضور در همایش میلیونی اربعین از عاشقان امام حسین (ع) سلب شده است، مراسم عزاداری اربعین در سطح استان خراسان شمالی همچون دهه اول محرم پرشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و عاشقان حسینی در اربعین با پای پیاده، همراه با پرچم و علم به دوش در هیئات مذهبی حضور می‌یابند.

وی در پایان گفت: امسال موکب‌های اربعین در شهرهای مختلف خراسان شمالی برپا می‌شود ولی با این تفاوت که این موکب‌ها توزیع نذورات را ندارند و کارهای فرهنگی در آن‌ها انجام می‌شود./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات