۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۷۶۲۲۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

مجموعه‌های فعال در امور خیریه خراسان شمالی منسجم و هماهنگ عمل کنند

مجموعه‌های فعال در امور خیریه خراسان شمالی منسجم و هماهنگ عمل کنند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بر انسجام و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های فعال درزمینهٔ جمع‌آوری کمک‌ها و مشارکت‌های مؤمنانه و خیرخواهانه مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست هیئت‌امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور، مردم حدود 2 درصد درآمدهای خود را برای کمک‌های متفرقه هزینه می‌کنند.

وی افزود: صرف دو درصد درآمد در زمینه‌هایی ازجمله عزاداری ماه محرم، بازسازی عتبات عالیات، اربعین، ساخت حسینیه و مسجد، کمک به نیازمندان، مواسات و کمک‌های مؤمنانه و درمجموع همه کارهای خیری که در جامعه انجام می‌گیرد، رقم بالایی نیست اما همین رقم می‌تواند تأثیرات بسیاری زیادی بر روح و روان انسان گذاشته و سبب عاقبت‌به‌خیری ما شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: اعمال نیک و کمک‌های مؤمنانه، فردای قیامت وزنه اعمال صالح ما را صدها برابر سنگین‌تر می‌کند؛ زیرا طبق روایت هر یک ریال که به نیازمندان داده می‌شود خداوند آن را 700 برابر می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مسؤولان و متولیان امور خیریه در جذب و مشارکت بیشتر مردم در این امور، اظهار کرد: میزان حضور و مشارکت مردم در امور خیریه تا حدی بستگی به فعالیت متولیان این امور دارد که مردم و بازاریان را وارد عرصه کمک‌رسانی کرده و با تبلیغ و دعوت خود واسطه خیر شوند.

وی افزود: انسان‌ها فطرتاً خداجو بوده و کارهای عام‌المنفعه و کمک به دیگران را دوست دارند؛ ازاین‌رو بخشی از این مشارکت بستگی به فعالیت متولیان این بخش دارد تا مردم را به انجام این امور خیر رهنمون شده و در جمع‌آوری کمک‌ها مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌ها و مناسبت‌های سال به‌منظور تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای مشارکت در امور خیر، گفت: خداوند در طول سال مناسبت‌های مختلفی را برای نیل به این موضوع و مقصود قرار داده است که باید از این فرصت‌ها و مناسبت‌ها استفاده کنیم؛ چراکه این مناسبت‌ها زمینه‌ساز ارتقای بعد روحی و معنوی انسان‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر انسجام و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های فعال درزمینهٔ جمع‌آوری کمک‌ها و مشارکت‌های مؤمنانه و خیرخواهانه مردم تأکید کرد.

وی افزود: مجموعه‌های فعال در امور خیریه استان باید به‌ویژه درزمینهٔ جمع‌آوری زکات با یکدیگر هماهنگ عمل کنند تا خدای‌ناکرده شاهد برخی موازی کاری‌ها در این زمینه نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه اولویت هزینه کرد زکات باید رفع نیازهای محرومان و مستمندان باشد، اضافه کرد: نیاز و ضرورت نخست مصرف زکات نیازهای فقرا است و باید برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای این مهم باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات