۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۷۳۵۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت خیریه‌ها در کاهش آلام بیماران و مشکلات خانواده آن‌ها ستودنی است

فعالیت خیریه‌ها در کاهش آلام بیماران و مشکلات خانواده آن‌ها ستودنی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مجموعه‌ها و خیریه‌های مردمی سلامت در راستای کاهش آلام بیماران و خانواده‌های آن‌ها نقش فراوان و قابل‌تقدیری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با اعضای انجمن بیماران سرطانی عطوفت، با تجلیل از فعالیت این مجموعه‌ها، اظهار کرد: خیریه‌های فعال درزمینهٔ بیماری‌های خاص ازجمله سرطان نقش ویژه‌ای در کاهش مشکلات و آلام بیماران و خانواده‌های آن‌ها دارند.

وی افزود: در مواجهه با یک بیماری به ویژه بیماری‌های خاص، فقط بیمار درگیر نیست بلکه کل خانواده درگیری فکری و دغدغه ذهنی دارند، به‌گونه‌ای که ناراحتی و زجر خانواده شاید از خود بیمار هم بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مجموعه‌های مردمی در راستای کاهش آلام بیماران و خانواده‌های آن‌ها نقش فراوانی دارند، گفت: این مجموعه‌ها در گیرودار بخشنامه و آیین‌نامه نیستند لذا تا جایی که می‌توانند به بیماران و خانواده‌های آن‌ها کمک می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که حتی کمک‌های حداقلی این مجموعه‌ها هم سبب بهبود روحیه مریض می‌شود.

وی اضافه کرد: باید اطلاعات مردم نسبت به بیماری‌های خاص ازجمله سرطان و پیشگیری و درمان آن‌ها افزایش یابد؛ چراکه اگر آگاهی افراد افزایش یابد این آگاهی‌ها موجب مراقبت بیشتر مردم و پیشگیری ازاین‌گونه بیماری‌ها می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه همچنین حساس کردن مسؤولان برای افزایش کمک و هم دردی آن‌ها با بیماران خاص ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و اجر و قرب خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: توفیق خدمت به خلق با هیچ‌چیزی قابل تعویض نبوده و ثوابی که بر این کار مترتب است بر هیچ کاری نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: خداوند هم بدون شک به کاری که با انگیزه خالصانه باشد برکت می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: اگر کار برای خلق خدا و جامعه خالصانه باشد عبادت محسوب می‌شود و بنا به فرموده امام معصوم این عبادت حتی از اعتکاف هم ثواب بالاتری دارد؛ ازاین‌رو باید قدر توفیق خدمت به خلق‌الله را دانسته و تلاش کنیم خدمات و زحمات ما خالصانه و در مسیر قرب الی الله باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات